مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: امسال ۱۳۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید شده که ۶۰ درصد نسبت به سال قبل بیشتر است.  

محصولات باغی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید کریمی امروز یکشنبه ۱۰ آذر ادامه داد: این میزان تولید محصولات باغی از سطح هشت هزار و ۶۳۳ هکتار باغات بارور این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است.  

وی افزود: از بین میوه‌های تولیدشده بیشترین میزان با ۱۲۳ هزار تن مربوط به سیب و مابقی نیز شامل سایر میوه‌های هسته‌دار و بدون هسته است.  

این مسئول گفت: ۴۰ درصد محصولات باغی این شهرستان به صورت تازه‌خوری مصرف و ۶۰ درصد آن نیز به شهرستان و استان‌های همجوار صادر می‌شود.  

مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد بیان کرد: هم‌اکنون ۲۵ واحد سردخانه‌ با ظرفیت ذخیره ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در مهاباد فعال است که علاوه بر ذخیره‌سازی محصولات تولیدی در این شهرستان، محصولات کشاورزی شهرهای همجوار را هم نگهداری می‌کند.  

«کریمی» با شاره به اینکه مهاباد دارای ۶۰ بهره‌بردار باغی و تنها یک کارخانه صنایع تبدیلی است، اظهار داشت: این شهرستان با داشتن بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ از ظرفیت و توانمندی خوبی برای احداث کارخانه‌های سورتینگ و بسته‌بندی محصول‌های باغی و سایر صنایع تبدیلی برخوردار است.  

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.  

۶۲ هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.  

کد خبر 466813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha