معاون اقتصادی استاندار مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، بیش از ۶۸۷میلیون دلار محصولات تولیدی استان مرکزی به ۷۷ کشور جهان صادر شده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

صادرات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سعید فرخی با بیان این مطلب اظهار داشت: طی هشت ماهه سال جاری، بیش از یک میلیون و ۲۳۹ هزار تن کالاها و محصولات غیرنفتی تولیدی در استان مرکزی به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی افزود: صادرات محصولات تولیدی استان مرکزی طی مدت مذکور امسال از نظر ارزش ریالی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد و از نظر وزنی ۲۵ درصد افزایش داشته است.

فرخی بیان کرد: محصولات صادراتی استان مرکزی در سال جاری تاکنون به ۷۷ کشور جهان صادر شده و بیشترین کالاهای صادر شده استان شامل شمش، پلی اتیلن سنگین، بلور و شیشه، انواع هیدروکربور، تینر فوری، آبمیوه و… بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به واردات استان مرکزی از کشورهای دیگر طی سال جاری نیز خاطرنشان ساخت: طی مدت ذکر شده حدود ۳۱۴ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۱۹ هزار تن از ۵۳ کشورهای جهان به استان مرکزی وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هم از نظر وزنی و هم ارزش ریالی افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: محصولات وارداتی استان مرکزی نیز در این مدت شامل ماشین آلات و اجزا و قطعات، کویل آلومینیومی، کمپرسور، مواد اولیه تولید پوشک، پاکت های بسته بندی و... بوده که از کشورهایی همچون ترکیه، آلمان، امارات متحده عربی، هند و... وارد شده است.

گفتنی است ارزش ریالی صادرات محصولات غیرنفتی استان مرکزی در سال گذشته به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید.

کد خبر 466805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha