مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: اعضای هشت نفره باند فیشینگ از سوی پلیس فتای این استان دستگیر شدند.

سرقت اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار رحیم جهانبخش روز یکشنبه 10 آذر افزود: در پی وصول پرونده با موضوع کلاهبرداری سایبری مورد به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان مجرب پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در تحقیقات صورت گرفته از سوی این تیم کارشناسی مشخص شد متهمان پرونده با ارسال پیامک به افراد و هدایت قربانیان به درگاه‌های جعلی بانکی، پس از سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیر مجاز  از حساب می‌کردند.
سردار جهانبخش افزود: پلیس فتای زنجان، متهمان را در یکی از استان‌های همجوار استان شناسایی و با هماهنگی قضایی تیمی از کارآگاهان به محل سکونت آنان مراجعه و با توقیف کلیه ادله‌های دیجیتالی، آنان را دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه در بازجویی‌های اولیه صورت گرفته، متهمان ابتدا منکر بزه انتسابی شدند تصریح کرد: دستگیرشدگان پس از مواجهه ‌با مستندات و ادله، به بیش از ۱۰۰ فقره کلاهبرداری از طریق سرقت اطلاعات کارت بانکی (فیشینگ) در سطح کشور  معترف شدند.
سردار جهانبخش با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده از این طریق، بیش از ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند، افزود: به رغم اینکه پلیس فتا بارها در خصوص این شگرد کلاهبرداری به‌ شهروندان از طریق رسانه‌های گروهی اطلاع رسانی کرده است اما همچنان شاهد فریب مردم  و گرفتار شدن در دام کلاهبرداران با ترفندهای مختلف هستیم.
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه شهروندان مراقب کلاهبرداری مجرمان از طریق فیشینگ باشند، گفت: مجرمان از طریق فیشینگ یک وب‌سایت جعلی شبیه آدرس اصلی می‌سازند و شهروندان باید دقت داشته باشند که لینک اصلی بانک را خودشان وارد کنند و به لینک‌های ارسالی توجه نکنند.
سردار جهانبخش با اشاره به معرفی متهمان این پرونده بزرگ فیشینگ در غرب کشور  به مقام قضایی، از شهروندان خواست از رمزهای پویا یک بار استفاده کنند و اگر کسی درخواست اجاره کارت بانکی کرد احتمال اقدامات مجرمانه از طریق فیشینگ و پولشویی متصور است و به هیچ عنوان این کار را انجام ندهند.
وی به شهروندان توصیه کرد، دقت لازم داشته باشند که آدرس‌های پرداخت الکترونیکی با پروتکل https و نماد shaparak.ir شروع شود، در استفاده از صفحات پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند، خریدهای خود را در صفحات دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند و به محض رصد هرگونه صفحه مشکوک، آن را در سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی  www.cyberpolic.ir  گزارش کنند.

کد خبر 466803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha