شنیدن شدن صدای بسیار مهیب در بخش‌هایی از شهر لندن ناشی از پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی سلطنتی با سرعت ماورای صوت در ساعت چهار بامداد (به وقت محلی) بود.

جنگنده يوروفايتر انگليس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تلگراف، دو فروند جنگنده ارتش انگلیس موسوم به یوروفایتر ساعت ۴:۲۰ دقیقه بامداد امروز از پایگاه هوایی کانینگزبی به پرواز درآمدند و سرعت ماورای صوت آنها صدایی شبیه انفجار بسیار شدید ایجاد کرد. این صدای مهیب باعث شد ساکنان پایتخت انگلیس به ویژه بخش‌های شمالی از جمله هرتفوردشایر از خواب بپرند.

گفته می‌شود پرواز این دو جنگنده واکنشی بوده به هواپیمایی که به پیام مرکز کنترل ترافیک هوایی پاسخ نمی‌داده است. یکی از اهالی فارست گیت در شرق لندن به رسانه‌ها گفت از مدتی پیش از شنیده شدن صدا بیدار بوده و گمان برده چیزی در خانه‌شان سقوط کرده است. این ماجرا در شبکه‌های اجتماعی هم بازتاب داشت و برخی از لرزیدن شدید پنجره‌ها و به صدا درآمدن دزدگیر خودروها نوشتند.

پلیس کلانشهر لندن اندکی پس از این حادثه اطلاعیه‌ای منتشر کرد و در آن به شهروندان اطمینان دارد جای نگرانی نیست و آنچه به گوش همه رسیده، صدای پرواز ماورای صوت جنگنده‌های یوروفایتر ارتش انگلیس بوده است.

کد خبر 466802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha