معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: با دستور مراجع قضایی نسبت به اجرای ۴۱ مورد حکم تخریب دیوار و فنس کشی، ۱۸۲ هکتار اراضی ملی به ارزش تقریبی ۳۸۵ میلیارد ریال رفع تصرف شد.  

رفع تصرف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید احسان حسینی یکشنبه دهم آذر با اعلام این خبر اظهار داشت: این اقدام در راستای صیانت و حفاظت از اراضی ملی و حفظ حقوق عامه بیت‌المال و در جهت برخورد قاطع با متخلفان و مجرمان و متعرضان به اراضی دولتی، با همکاری عوامل انتظامی در طول سال‌جاری انجام گرفت.  

وی اراضی زیر پوشش یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره کل را در حدود ۲۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان بیش از ۱۴ هزار هکتار دارای سند ثبتی است و سنددار شدن مابقی اراضی نیز در دستورکار قرار دارد.  

حسینی، صدور سند ثبتی بیش از ۶۹۰ هکتار اراضی ملی در سال‌جاری را یادآور شد و گفت: ارزش اراضی سنددار شده در سال جاری افزون بر ۵ هزار میلیارد ریال است.  

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به واگذاری ۱۵۲ قطعه زمین برای ساخت ۴۵۰ واحد طرح ساخت طرح ملی در استان در نیمه دوم امسال تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان سال‌جاری، فرایند واگذاری زمین برای طرح مسکن ملی به یک‌هزار واحد افزیش خواهد یافت.  

حسینی، واگذاری زمین مسکونی مناسب برای ۱۱۰ نفر از خانواده شهدای دارای شرایط در استان را از دیگر اقدامات امسال معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی در این استان در سال‌جاری اعلام کرد.  

وی واگذاری زمین با شرایط اجاره ۹۹ ساله در مرکز استان را از اقدامات پیش روی اداره کل در سال جاری برشمرد و گفت: عملیات انجام این طرح ملی در استان تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد.  

از سال ۹۵ تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار مترمربع از اراضی استان رفع تصرف شده است.  

کد خبر 466800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha