کتاب «سواد رسانه‌ای از منظر قرآن کریم و روایات» نوشته علی‌محمد فاطمی یگانه است که در آن مفاهیم خبر و اطلاع‌رسانی از منظر قرآن کریم و اخلاق اسلامی بررسی شده است.

سواد رسانه‌ای از منظر قرآن کریم و روایات

به گزارش همشهری آنلاین، کتاب سواد رسانه‌ای از منظر قرآن کریم و روایات در ۱۶۵ صفحه و قطع وزیری با شمارگان ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات پشتیبان راهی بازار کتاب شد. این کتاب شامل ۵ فصل به شرح زیر است:

فصل اول: تحت عنوان مفهوم شناسی و اهمیت خبر در حوزه ارتباطات؛ درصدد ایجاد فهمی علمی و معنا شناسانه از مفهوم خبر در حوزه ارتباطات بوده و در مورد چیستی خبر، معنا و تعاریف خبر، اهمیت خبر در اطلاع رسانی، گوناگونی حوزه های خبر، تحولات گفتمانی و تکنولوژیکی خبر و بالاخره ارزش های خبری بحث می کند.  

فصل دوم: با عنوان خبر از دیدگاه قرآن کریم؛ درصدد بررسی مفاهیم، رویکردها، معانی محتوای خبری و ارزش های ایجابی و سلبی خبر در قرآن کریم است. درج آیات مختلف که حاکی از دیدگاه ارزشی قرآن کریم نسبت به خبر و اطلاع رسانی است به شکل تفصیلی در این فصل آمده است.  

فصل سوم: با عنوان خبر از دیدگاه روایات؛ مباحث گوناگونی از قبیل: معناشناسی روایت و خبر اهمیت متن در خبر روایی، خبر متواتر و خبر واحد اهمیت راوی در خبر روایی، اخلاق خبر و روایی و نهایتا ارزش های ایجابی و سلبی خبر روایی را مورد پوشش قرار داده است.

فصل چهارم: تحت عنوان اخلاق خبر در اسلام؛ مباحث چیستی اخلاق، اخلاق رسانه ای، اصول اخلاقی روزنامه نگاری و خبرنویسی، حریم خصوصی و ارزش های سلبی خبر، حریم خصوصی از دیدگاه اسلامی، اخلاق فضیلت محور خبر در اسلام، تعریف پیشنهادی خبر از دیدگاه اسلامی و بالاخره اخلاق اسلامی پیام مورد پوشش قرار گرفته است.  

فصل پنجم: شامل یک جمع بندی از کلیه فصول کتاب بوده که به شکل اختصار آمده است.

کد خبر 466793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha