کتاب «سواد رسانه‌ای از منظر قرآن کریم و روایات» نوشته علی‌محمد فاطمی یگانه است که در آن مفاهیم خبر و اطلاع‌رسانی از منظر قرآن کریم و اخلاق اسلامی بررسی شده است.

سواد رسانه‌ای از منظر قرآن کریم و روایات

به گزارش همشهری آنلاین، کتاب سواد رسانه‌ای از منظر قرآن کریم و روایات در ۱۶۵ صفحه و قطع وزیری با شمارگان ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات پشتیبان راهی بازار کتاب شد. این کتاب شامل ۵ فصل به شرح زیر است:

فصل اول: تحت عنوان مفهوم شناسی و اهمیت خبر در حوزه ارتباطات؛ درصدد ایجاد فهمی علمی و معنا شناسانه از مفهوم خبر در حوزه ارتباطات بوده و در مورد چیستی خبر، معنا و تعاریف خبر، اهمیت خبر در اطلاع رسانی، گوناگونی حوزه های خبر، تحولات گفتمانی و تکنولوژیکی خبر و بالاخره ارزش های خبری بحث می کند.  

فصل دوم: با عنوان خبر از دیدگاه قرآن کریم؛ درصدد بررسی مفاهیم، رویکردها، معانی محتوای خبری و ارزش های ایجابی و سلبی خبر در قرآن کریم است. درج آیات مختلف که حاکی از دیدگاه ارزشی قرآن کریم نسبت به خبر و اطلاع رسانی است به شکل تفصیلی در این فصل آمده است.  

فصل سوم: با عنوان خبر از دیدگاه روایات؛ مباحث گوناگونی از قبیل: معناشناسی روایت و خبر اهمیت متن در خبر روایی، خبر متواتر و خبر واحد اهمیت راوی در خبر روایی، اخلاق خبر و روایی و نهایتا ارزش های ایجابی و سلبی خبر روایی را مورد پوشش قرار داده است.

فصل چهارم: تحت عنوان اخلاق خبر در اسلام؛ مباحث چیستی اخلاق، اخلاق رسانه ای، اصول اخلاقی روزنامه نگاری و خبرنویسی، حریم خصوصی و ارزش های سلبی خبر، حریم خصوصی از دیدگاه اسلامی، اخلاق فضیلت محور خبر در اسلام، تعریف پیشنهادی خبر از دیدگاه اسلامی و بالاخره اخلاق اسلامی پیام مورد پوشش قرار گرفته است.  

فصل پنجم: شامل یک جمع بندی از کلیه فصول کتاب بوده که به شکل اختصار آمده است.

کد خبر 466793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha