۴ میلیارد و ۶۳۰میلیون ریال شهریه دانشجویی از ابتدای سال جاری تاکنون به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد قزوین پرداخت شده است.  

دانشجو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین روز یکشنبه  اظهار داشت: ۳۲۸ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند که از این میان ۸۹ نفر را دانشجویان طلاب در حوزه علمیه و ۲۳۹ نفر را دانشجویان دانشگاه‌های شهریه پرداز تشکیل می‌دهد.  

محمد صیادی به تشریح پرداخت شهریه‌های دانشجویان طلاب و روزانه اشاره کرد و گفت: برای دانشجویان مقطع دکتری، ۱۵ تا ۱۸ میلیون ریال، برای دانشجویان مقطع ارشد ۱۲ تا ۱۵ میلیون ریال، برای دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۰ تا ۱۲ میلیون ریال و برای دانشجویان مقطع کاردانی هفت تا ۹ میلیون ریال کمک هزینه شهریه پرداخت می‌شود.  

وی در مورد پرداخت شهریه در دانشگاه‌های آزاد نیز تشریح کرد: برای دانشجویان مقطع دکتری، ۳۰ تا ۳۶ میلیون ریال، برای دانشجویان مقطع ارشد ۲۰ تا ۲۴ میلیون ریال، برای دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۵ تا ۱۸ میلیون ریال و برای دانشجویان مقطع کاردانی ۱۰ تا ۱۲ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.  

صیادی همچنین به پرداخت تسهیلات کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان اشاره کرد و گفت: دانشجویان متقاضی دریافت تسهیلات می‌توانند از محل صندوق امداد ولایت تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال بهره‌مند شده و بازپرداخت آن را که صفر درصد است، پس از فارغ التحصیلی پرداخت کنند.  

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: کمک به رشد علمی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، ارتقاء فرهنگی و افزایش دانش در این اقشار از مهمترین اولویتهای کمیته امداد است که بخشی از آن در قابل پرداخت شهریه دانشجویی انجام می‌شود.  

۳۰ هزار خانوار در استان قزوین تحت پوشش کمیته امداد هستند.  

کد خبر 466755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha