شرکت دایملر که در دنیا با خودروهای مرسدس بنز شناخته می‌شود، برای سال آینده یک میلیارد یورو از هزینه‌هایش کم و روند خروج دست‌کم ۱۰ هزار کارمند خود را آغاز می‌کند.

شركت دايملر مرسدس بنز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دایملر در شرایطی تصمیم گرفته یک میلیارد یورو کمتر برای دستمزد و حقوق کارکنان خود هزینه کند که سال گذشته ۷.۶ میلیارد یورو سود کرده بود اما رونق بازار خودروهای برقی این شرکت بزرگ را به فکر کاهش تعداد کارمندان و کارگران انداخته است؛ رقمی که گفته می‌شود شاید تا سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۰ هزار نفر هم برسد.

دایملر که علاوه بر خودروهای سواری در کار تولید کامیون، ون و اتوبوس هم هست، روز جمعه خبر کاهش ۱۰ هزار نفر از کارمندان خود را در سراسر دنیا اعلام و اندکی بعد آشکار کرد این تعداد ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ بسیار بیشتر هم باشد. ویلفرد پورت، رئیس بخش نیروی انسانی دایملر به خبرنگاران گفت: «رقم کاهش کارکنان ما در دنیا پنج‌رقمی خواهد بود. ضمن اینکه از هر ۱۰ مدیر دایملر، یک نفر کار خود را از دست می‌دهد.»

این کاهش ۱۰ هزار نفری صرفا به معنی اخراج نیست؛ برخی کارکنان بازنشسته می‌شوند و کسی جای آنها را نمی‌گیرند. بعضی هم با بازنشستگی زودهنگام و بازخرید از شرکت دایملر می‌روند. این روند کاهش تعداد کارکنان پیش‌تر به اطلاع و تایید اتحادیه کارمندان این شرکت آلمانی هم رسیده است. پیش از دایملر، دیگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی از جمله آئودی و جگوار هم این روند را آغاز کرده بودند.

آئودی که شاخه‌ای از فولکس واگن است، هفته گذشته اعلام کرد برنامه کاهش شش میلیون یورویی حقوق و دستمزد تا سال ۲۰۲۵ به معنی از دست رفتن ۹۵۰۰ فرصت شغلی است. شرکت بی‌ام‌و هم قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ حدود شش هزار فرصت شغلی را کاهش دهد.

شرکت دایملر تا پایان سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۰۰ هزار مدیر و کارمند و کارگر در سراسر دنیا دارد و می‌خواهد در سال‌های پیش رو بیشتر روی تولید خودروهای الکتریکی تمرکز کند. نخستین خودروی برقی مرسدس بنز سال ۲۰۲۰ روانه بازار می‌شود.

کد خبر 466745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha