یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

زلزله ۴/۹ ریشتری جمعه شب مرز خوزستان و چهارمحال ‌و بختیاری در شهرستان ایذه و اندیکا را لرزاند و بر اساس اعلام مدیرکل بحران استانداری خوزستان، آماده‌باش در این منطقه هنوز ادامه دارد.  

زلزله

به گزارش همشهری‌آنلاین، کیامرث حاجی‌زاده با بیان اینکه زلزله اول، ساعت ۲۰:۵۰ جمعه با قدرت ۴/۹ ریشتر در ایذه و اندیکا احساس شد، به همشهری می‌گوید: بعد از آن شاهد وقوع ۱۲ پس‌لرزه بودیم که بیشترین قدرت آن ۳/۷ ریشتر بود.  

وی با بیان اینکه از همان لحظه وقوع زلزله آماده‌باش سراسری در استان اعلام شده است، می‌افزاید: هنوز گزارش دقیقی از خسارت‌ها آماده نشده است، اما براساس استعلام صورت‌گرفته و بررسی نیروهای ارزیاب، زلزله تلفات جانی نداشت و فقط ۴ مصدوم برجا گذاشت که سرپایی درمان شدند.  

حاجی زاده با بیان اینکه برخی از منازل مسکونی روستایی که مقاومت کمتری داشتند در این زلزله آسیب دیدند، اظهار می‌کند: آماده‌باش فعلا برقرار است و برای جلوگیری از بروز هر اتفاقی روز شنبه مدارس ایذه تعطیل اعلام شد.  

  • شهر آرام است

یکی از شهروندان با بیان اینکه وضع در شهر عادی است، به همشهری می‌گوید: خوشبختانه همان‌طور که مسئولان اعلام کردند، زلزله خسارت چندانی برجا نگذاشت و زندگی با روال عادی در جریان است.  

وی می‌افزاید: مصدومان زلزله افرادی بودند که در حین فرار آسیب دیده‌اند و گویا یک نفر هم از بلندی سقوط کرده است.  

یک شهروند اهوازی هم که در ایذه معلم است، می‌گوید: شدت زلزله با وجود ریشتر پایین به دلیل عمق کم زیاد بوده است و مردم می‌گفتند کمتر چنین زلزله‌ای را شاهد بودند، ‌ اما روز بعد از زلزله همه چیز به حالت عادی بازگشت.  

زمین‌لرزه در عرض جغرافیایی ۳۲/۰۳۱، طول جغرافیایی ۴۹/۸۴۷ و عمق ۲۰ کیلومتری زمین رخ داد. همچنین یک زمین‌لرزه به بزرگی ۳/۸ ریشتر نیز در ساعت ۲۱ این منطقه را به لرزه درآورد. زمین‌لرزه دوم در عرض جغرافیایی ۳۲/۰۳۵، طول جغرافیایی ۴۹/۸۵۹ و عمق ۱۳ کیلومتری زمین رخ داد.

کد خبر 466738

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha