دفتر معاون سیاسی وزیر کشور با صدور اطلاعیه‌ای اظهارات منتشر شده از سوی آقای عرف در مورد اطلاع داشتن رئیس جمهوری از زمان اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین را مخدوش و نادرست اعلام و توضیحاتی را ارائه کرد.

جمال عرف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این اطلاعیه آمده است: «معاون سیاسی وزیر کشور در حاشیه نشست امروز ستاد انتخابات کشور هیچ تصریحی بر مطلع بودن ریاست محترم جمهور از تاریخ و ساعت اجرای طرح نداشته اند و صرفا گفته اند که رئیس جمهور در جریان جلسات شورای امنیت کشور (شاک) مرتبط با این موضوع بودند و روز سه شنبه پس از برگزاری جلسه، صورتجلسه شاک برای ایشان ارسال شده است.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «همچنین آقای دکتر رحمانی فضلی  وزیر کشور در جلسه چهارشنبه دولت گزارش جلسات شاک و تدابیر اتخاذ شده را ارایه کرده‌اند، اما تعیین زمان بندی دقیق اجرای این طرح در دولت مطرح نشده است.»  در این اطلاعیه تصریح شده است که سخنان روحانی در آذربایجان شرقی حاکی از نهایت اعتماد و اطمینان ایشان نسبت به شورای امنیت کشور و وزیر کشور بوده است.

لازم به توضیح است که صبح امروز رویداد 24 نوشت: معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور به رویداد۲۴ خبر داده که «زمان بندی طرح افزایش قیمت بنزین هم روز سه شنبه و هم روز چهارشنبه به رییس جمهور داده شده است.» این در حالی است که روحانی گفته تا صبح جمعه از زمان اجرای طرح خبر نداشته است.

جمال عرف معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور درپاسخ به سوال رویداد۲۴ درباره اینکه آمار دقیق کشته شدگان اعتراضات به افزایش قیمت بنزین چقدر است، گفت: جمع‌بندی برای آمار کشته شده‌ها هنوز انجام نشده و آمار خارجی‌ها هم معتبر نیست.

معاون وزیر کشور افزود: دادستانی مسئول پیگیری موضوع است و اجساد کشته شدگان ابتدا به پرشکی قانونی می‌رود و بعد از آن آمارش به ما می‌رسد که هنوز قوه قضاییه آماری اعلام نکرده است.

از عرف درباره سخنان رییس جمهوری پرسیدیم که گفته تا صبح جمعه از زمان افزایش قیمت بنزین خبر نداشته است. او پاسخ داد: روز سه شنبه ساعت ۱۰ صبح شورای امنیت کشور برگزار شد و در همان جلسه زمان سهمیه بندی مطرح شد. بعد از جلسه صورتجلسه آن در اختیار رئیس جمهور قرار گرفت.

معاون وزیر کشور افزود: روز چهارشنبه نیز وزیر کشور در دولت گزارش می‌دهد بنابراین تلقی من این است که رییس جمهور خواسته بگوید به وزیر کشور اعتماد دارم، اما شما خوشبین باشید.

کد خبر 466693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha