مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

رئیس جهاد کشاورزی بافق گفت: بالغ بر ۵۰۰ بهره بردار در حوزه کاشت، داشت و برداشت زعفران فعالیت دارند.

زعفران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر رحمتیان رئیس جهاد کشاورزی بافق از توزیع ۱۲ تن پیاز زعفران در بین کشاورزان بافقی خبر داد و گفت: پیاز زعفران از خراسان رضوی حمل و بین کشاورزان توزیع شده است.

او با اشاره به افزایش سطح ۸ هکتاری این محصول در سال زراعی جدید، افزود: سطح زیرکشت زعفران شهرستان بافق ۹۶ هکتار بوده که از این مقدار ۸۰ هکتار بارور و ۱۶ هکتار نیز غیربارور است.

رئیس جهاد کشاورزی بافق تصریح کرد:پیش بینی می‌شود از هرهکتار سطح زیرکشت زعفران در شهرستان بیش از ۵ کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود.

رحمتیان ادامه داد: مبلغ تسهیلات پرداختی به کشت زعفران ۲۵۰۰ میلیون ریال و تعداد افراد آموزش دیده در این زمینه نیز ۳۰۰ نفر است.

او تشویق و ترغیب کشاورزان را به کشت این محصول کم آبخواه موثرخواند و گفت: هم اینک بالغ بر ۵۰۰ بهره بردار در حوزه کاشت، داشت و برداشت زعفران فعالیت دارند.

رئیس جهاد کشاورزی بافق آموزش، توزیع پیاز مرغوب و اصلاح شده، مراجعه مداوم کارشناسان به مزارع و آبیاری به موقع را از خدمات جهاد کشاورزی شهرستان عنوان کرد.

رحمتیان بیان داشت: این محصول نیاز به انبارداری نداشته و از شهرستان به بازارهای داخلی و بعضاً به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

کد خبر 466628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha