مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از کشف یک کوره غیر مجاز ذغال در منطقه سیدمیرزا یزد خبرداد.

زغال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان یزد با دستور دادستان این شهرستان و با کمک عوامل انتظامی مطابق ماده ۴۹ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع یک فقره کوره ذغال در منطقه سیدمیرزا یزد کشف شد.

او افزود: چهار نفر بازداشت و برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ مختومی تصریح کرد: بر اساس ماده ۴۹ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع استفاده از کوره ذغال موجود یا احداث کوره ذغال جدید مستلزم داشتن پروانه از سازمان جنگلبانی می‌باشد و با افراد خاطی به شدت برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۸۲ هکتار از اراضی ملی را در قالب تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و اجرای احکام قضایی، از دست متصرفان اراضی ملی آزاد شد.

او در پایان اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

کد خبر 466624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha