شهردار تهران با بیان اینکه دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی زیادی در موضوع آلودگی هوای تهران مسئول هستند، گفت: اگر بخواهیم به درصد تبدیل کنیم، می‌بینیم که وظیفه شهرداری در این موضوع بیشتر از ١٠ تا ١۵ درصد نیست.

حناچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی امروز شنبه در حاشیه مراسم امضای دو تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران، ضمن تاکید بر این‌که شهرداری تنها یکی از دستگاه‌های مسئول در امر آلودگی هواست، تصریح کرد: دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی زیادی هستند که باید به ماموریت‌هایشان در این زمینه عمل کنند. قانون هوای پاک وظیفه همه دستگاه‌ها را با جزییات مشخص کرده است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به درصد تبدیل کنیم، می‌بینیم که وظیفه شهرداری در این موضوع بیشتر از ١٠ تا ١۵ درصد نیست؛ با این وجود ما تمام تلاش‌مان را برای بهبود هوای شهر به کار می‌بریم چرا که سلامت شهروندان به‌هیچ‌وجه شوخی‌بردار نیست.

حناچی تصریح کرد: در کنار آلودگی موتورهای کاربراتوری، ۴٠ درصد آلودگی هوای شهر مربوط به خودروهای شخصی است، کمااین‌که تعطیلی امروز مدارس و آموزش عالی به‌خاطر کاهش تردد همین خودروهای شخصی است. از سوی دیگر ٧٠ واگنی که در گمرک مانده بود حالا به‌طور کامل تبدیل به قطارهای مترو شدند. ضمن اینکه متروی تهران برای آن‌که بتواند ٧ میلیون مسافر جابجا کند به حدود ٢ هزار واگن نیاز دارد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد افزایش کرایه تاکسی‌ها در پی افزایش نرخ بنزین، تاکید کرد: هیچ خبری در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی نداریم و قرار هم نیست هیچ خبری در این خصوص داشته باشیم.

کد خبر 466612

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha