همزمان با سفر اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شهرستان استهبان دو طرح بهداشتی، درمانی روز شنبه ۹ آذر در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان به بهره برداری رسید.

افتتاح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) این بیمارستان نخستین بخشی بود که امروز با حضور اعضای هیات رییسه دانشگاه افتتاح شد. برای این بخش درمانی بیش از ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده و با دارا بودن چهار تخت ویژه، با زیربنای ۱۵۰ مترمربع پذیرای مراجعان است.

دیگر پروژه افتتاح شده  بخش اعصاب و روان این مرکز درمانی بود.این بخش با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان و زیربنای ۳۰۰ مترمربع، با دارا بودن ۱۲ تخت، به بهره برداری رسید.

علی بهادر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و هیات همراه، در این سفر از بخش‌های مختلف این مرکز درمانی شامل پانسیون پزشکان، بخش دیالیز، اورژانس و درمانگاه بازدید کردند.این مرکز درمانی دارای ۱۴۰ تخت مصوب و ۱۰۱ تخت فعال و بخش‌های داخلی، جراحی، CCU، ICU، اطفال، اورژانس، دیالیز، آزمایشگاه، اتاق عمل، رادیولوژی، سی تی اسکن، تالاسمی، زایشگاه و درمانگاه تخصصی است.

در این بازدید میزان رضایتمندی از خدمات رسانی در بخش‌های مختلف این درمانی در گفت و گو با بیماران و مراجعان بررسی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست مشترکی با مسوولان شهرستان استهبان و مدیران حوزه سلامت در این شهرستان، مدیریت صحیح هزینه‌های درمانی را موجب حفظ کیفیت در خدمات رسانی دانست.

بهادر راه برون رفت از محدودیت‌های اقتصادی را مدیریت صحیح هزینه‌های درمانی و نگهداشت صحیح تجهیزات پزشکی عنوان کرد و از مسوولان حوزه سلامت این شهرستان خواست تا این مهم را در برنامه‌های خود به کار گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  عملیاتی شدن این راهکار را موجب حفظ منابع، کاهش هزینه‌ها و ایجاد امکان حفظ و ارتقای خدمات سلامت عنوان کرد.

وی تجهیز منطقی خدمات پاراکلینیکی را دیگر راهکار عملیاتی در این زمینه برشمرد و  حمایت از مراجعان و بیماران را وظیفه اصلی دست اندرکاران حوزه سلامت دانست و گفت: این امر در مناطق محروم از اهمیت ویژه برخوردار است و باید زمینه‌های دسترسی آسان مردم به خدمات سلامت، توسعه یابد.

بهادر ایجاد زمینه‌های دسترسی به خدمت در این مناطق را موجب کاهش نیاز به اعزام بیماران، کاهش احتمال سوانح ترافیکی و حذف هزینه‌های بیماران عنوان کرد و یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه تلاش خود را به کار بسته است تا دسترسی به خدمات سلامت در استان، عادلانه و منطبق با استانداردهای وزارت بهداشت باشد.

شهرستان استهبان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

کد خبر 466577

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha