معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تقریبا توازنی در خصوص توزیع پزشکان در سطح استان وجود دارد.

پزشک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «غلامعباس سبز» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: در صورت باز شدن سامانه آذر ماه توزیع متخصصان جدید در رشته‌های مختلف را در سطح استان خواهیم داشت.

وی اظهارکرد: اگر این امر محقق شود در خصوص متخصصان سهیمه استان در سطح شهرستان‌ها مشکلات‌مان کمتر خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در رشته جراحی مغز و اعصاب و قلب که ماندگاری این پزشکان کم است، با مشکلات مواجه‌ایم و با توجه به اینکه بیشتر سهمیه مناطق محروم و شهرستان‌ها خواهند بود.

سبز تصریح کرد: در رشته جراحی عمومی در شهرستان گچساران کمبود داریم اما جراحی مغزو اعصاب وضعیت بهتری دارد و جراحی مغز و اعصاب در کهگیلویه مشکل داریم.

وی ادامه داد: تقریبا توازنی در خصوص توزیع پزشکان در سطح استان وجود دارد، منتهی تامین پزشک برای بیمارستان‌ها و شهرستان‌های کوچک است که با افتتاح بیمارستان شهرستان باشت در رشته‌های داخلی اطفال پزشک مقیم داریم اما در رشته‌های همچون طب اورژانس، ارتوپدی و قلب بصورت پاره وقت از پزشکان گچساران استفاده می‌کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در شهرستان‌های چرام و لنده نیز از پزشکان شهرستان کهگیلویه استفاده می‌شود و در شهرستان بهمئی بعلت بُعد مسافت داخلی اطفال پزشک مقیم داریم و در رشته های دیگر بصورت پاره وقت پوشش داده می شود.

سبز بیان کرد: بیش از ۳۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص هم اکنون در سطح استان حضور دارند و به مردم فعالیت می‌دهند که با توجه به اینکه در مرکز استان مراکز آموزشی و رشته‌‎های فوق تخصصی وجود دارد بیش از ۵۰ درصد این میزان در سطح یاسوج مرکز استان هستند.

وی تصریح کرد: بدهی بالای ۴ میلیارد تومانی به هیئت امنای اخذی بابت سی تی اسکن و ام آر ای که برای شهرستان‎ها گرفته شده بود با پیگیری‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و مجمع نمایندگان استان و همکاری این هیئت قرار است که این بدهی بخشیده شود.

کد خبر 466556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha