مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی، آلودگی هوای البرز تا روز یکشنبه ۱۰ آذرماه ادامه خواهد داشت.  

آلودگی هوا البرز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  فردین حکیمی با اشاره به ناسالم شدن هوای استان طی روزهای اخیر گفت: تا ۲۰ آبان ماه تعداد روزهای آلوده در استان صفر بود اما طی مدت اخیر شاهد آلودگی هوای استان هستیم.  

حکیمی با بیان این‌که عوامل طبیعی هم در وارونگی دما و در نتیجه آلودگی هوا موثر است افزود: طی هفته جاری جلسه کارگروه هوا در استان تشکیل و وظایف کلیه دستگاه‌ها دوباره ارائه خواهد شد و موضوع توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز پیگیری می‌شود تا دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.  

وی در ادامه اظهار کرد: در بحث آلودگی هوای البرز ما با خودروهای فرسوده و دودزا، ظرفیت پایین و آلایندگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، مسائل مربوط به معاینه فنی، کیفیت خودروها و از رده خارج بودن برخی از آنها، شوفاژخانه‌ها، اشکال در اجرای طرح LEZ در مناطق پرترافیک و آلوده، ساخت‌وساز در مسیر جریان باد و فعالیت معادن در این مسیر مواجه هستیم و تا وقتی این شرایط وجود دارد نمی‌توان به بهبود وضعیت امیدوار بود.  

حکیمی در خصوص میزان خسارات ناشی از آلودگی هوا هم خاطرنشان کرد: برآورد این موضوع در حیطه مسئولیت محیط‌زیست نیست اما هر دستگاه می‌تواند در حیطه خود این برآورد را انجام دهد مثلاً آموزش و پرورش می‌تواند میزان خسارت ناشی از تعطیلی مدارس را برآورد کند و علوم پزشکی هم براساس تعداد مراجعان به مراکز درمانی در روزهای آلوده و یا حتی مرگ و میرهای مرتبط با آلودگی به این موضوع بپردازد.  

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز در خصوص بحث قضایی و کوتاهی برخی دستگاه‌ها در انجام وظایف خود برای کاهش آلودگی هوا با بیان این‌که عوامل مختلفی در آلودگی هوا نقش دارد، اعلام کرد: مدعی العموم می‌تواند به موضوع آلودگی هوا ورود کند.  

حکیمی با بیان این‌که عامل اصلی در آلودگی هوای البرز خودروها هستند خاطرنشان کرد: ۶۲ درصد آلودگی هوای استان ناشی از منابع متحرک است.  

وی در ادامه با اشاره به این‌که البرز تا ۲۰ آبان روز آلوده نداشت اعلام کرد: طی چند روز اخیر کرج و سایر کلانشهرهای کشور با این مشکل مواجه شده‌اند و طبق اعلام هواشناسی، آلودگی هوا در استان البرز تا فردا یکشنبه ۱۰ آذر تداوم خواهد داشت.  

کد خبر 466536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha