مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: عملیات تعمیر تمامی واحدهای سیل زده به اتمام رسیده و اجرای واحدهای احداثی در مراحل پایانی قرار دارند.  

زلزله کرمانشاه

به گزارش همشهری انلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بابک عاطفی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در زمینه عملیات بازسازی مناطق سیل زده استان کرمانشاه گفت: پس از بارندگی‌های فروردین ماه سال جاری در استان کرمانشاه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تشکیل ۶۰ اکیپ کارشناسی اقدام به ارزیابی خسارات وارده نموده که مشخص گردید در ۱۱ شهرستان استان تعداد ۲۰۳۲ واحد مسکونی روستایی و ۱۵۳ واحد شهری دچار آسیب جدی گردیده که نیاز به بازسازی و تعداد ۱۰۶۷ واحد شهری و روستایی نیاز به تعمیر دارند.  

او گفت: در راستای بازسازی خسارات وارده تعداد ۶۰۰ فقره تسهیلات احداثی روستایی و ۵۰ فقره تسهیلات احداثی شهری و ۲۰۰ فقره تسهیلات تعمیری و ۵۰ فقره تسهیلات معیشتی در مرحله اول به این امر تخصیص داده شد که عملیات تعمیر تمامی واحدهای معرفی شده به بانک‌ها در این مرحله به اتمام رسیده و اجرای واحدهای احداثی در مراحل پایانی قرار دارند.  

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، افزود: همچنن اخیرا در مرحله دوم تخصیص اعتبارات بازسازی، تعداد ۱۴۳۲فقره تسهیلات احداثی روستایی و ۱۰۳ فقره تسهیلات احداثی شهری، ۸۶۷ فقره تسهیلات تعمیری و۲۱۳۵ فقره تسهیلات معیشتی از طریق بانک‌های عامل به استان اختصاص داده شده است که کل پرونده‌های تسهیلات مرحله دوم اعم از تعمیری، احداثی و معیشتی به بانک‌های عامل معرفی گردیده و تاکنون قریب به ۶۰ درصد این پرونده‌ها منجر به عقدقرار داد شده است و مابقی در حال عقد قرارداد با بانک‌های عامل می‌باشند.  

عاطفی ادامه داد: تاکنون تعداد ۱۱۵۰ واحد در مرحله پایان اجرای فونداسیون، ۵۶۳ واحددر مرحله اجرای اسکلت، ۷۲۷ واحد در مرحله دیوار چینی، ۴۵۷ واحد در مرحله اجرای سقف و ۱۷۱ در مرحله گچ و خاک می‌باشد.  

او افزود: لزوم همکاری بیش از پیش بانک‌های عامل در زمینه انعقاد قرارداد مابقی پرونده تسهیلات معرفی شده توسط این بنیاد، به شدت احساس می‌گرددکه امیدواریم این امر نیز تحقق یابد.  

کد خبر 466533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha