مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
۰ نفر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: برنامه‌ریزی شده است تا پایان امسال و در صورت همکاری بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی استان در بخش اشتغال، ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند ایجاد شود.

اشتغال مددجویان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، هدایت صفری امروز ۹ آذر در زنجان با اشاره به اقدامات اداره کل کمیته امداد استان زنجان در حمایت از جامعه هدف این نهاد اظهار کرد: براساس آمارهای موجود در شش ماهه نخست امسال به بیش از ۳۱ هزار درخواست مردمی از طریق دفاتر کمیته امداد استان زنجان رسیدگی و پاسخ داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه برخلاف چالش‌های اقتصادی موجود با حمایت‌های معنوی و فضاسازی صورت گرفته نسبت مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد افزایش قابل توجهی داشته و در حوزه رسیدگی به جامعه هدف این نهاد بسیار اثرگذار بوده است، اضافه کرد: این همکاری و مشارکت خیرین موجب ارائه خدمات بهتر و بیشتر به جامعه هدف شده، همچنان که استان زنجان در بحث سرانه دریافتی ایتام در کشور پیشتاز است.

وی ادامه داد: با مشارکت مطلوب خیران و حامیان زنجانی میانگین سرانه ماهیانه ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان تا پایان آبان ماه به ۵۲۶ هزار تومان و سرانه محسنین به ۲۲۷ هزار تومان رسیده است. که این رقم دو برابر میانگین کشوری است.

صفری گفت: با افزایش اعتماد عمومی به کارکردهای اثربخش این نهاد در حوزه فقرزدایی و مشارکت مطلوب و اثربخش خیران زنجانی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان میزان برنامه هدف‌گذاری شده این نهاد در بخش‌های صدقات ۱۲۶ درصد و زکات بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه چالش‌های اقتصادی موجب افزایش مراجعات و درخواست‌های مردمی به این نهاد نیز شده است، گفت: بر اساس آمارهای موجود در ۶ ماهه نخست امسال قریب به بیش از ۳۱ هزار مراجعه و درخواست مردمی از طریق دفاتر این نهاد در استان زنجان رسیدگی و پاسخ داده شده است.

وی راهبرد اصلی کمیته امداد را توانمندسازی جامعه هدف و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان با هدف تامین استقلال اقتصادی و معیشتی گروه‌های مختلف مددجویی این نهاد و سایر اقشار نیازمند جامعه عنوان کرد و ادامه داد: با همین رویکرد برنامه‌ریزی شده است تا پایان امسال و در صورت همکاری بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی استان در بخش اشتغال، ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند ایجاد شود.

کد خبر 466531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha