مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کردستان مشاهده نشده است، گفت:صاحبان پرنده گان و مرغداریها و مرغهای خانگی گوش به زنگ باشند.

آنفولانزای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در نمونه بردای‌های انجام شده از مرغداری‌های فعال در این استان مواردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

مجتبی ورمقانی گفت:هر سال با شروع فصل سرما و با ورود پرندگان مهاجر به کشور این بیماری در برخی مناطق کشور شیوع پیدا می‌کند

وی گفت:نیروهای دامپزشکی کردستان در این فصل به صورت آماده باش قرار دارند و این اداره کل عملیات پایش و مراقبت ها را تشدید می‌کند.

ورمقانی افزود:تمام امکانات برای مقابله سریع با هر گونه مورد بیماری در استان مهیا شده و دوره های آموزشی برای صاحبان مرغداری‌ها، پرورش دهندگان طیور و بهورزان استان نیز به صورت مستمر برگزار شده است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک و تلف شدن غیر عادی پرندگان ضمن رعایت موارد بهداشتی موضوع را به شماره تلفن گویای ۱۵۱۲ و ادارات دامپزشکی اطلاع دهند.

بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان دربین پرندگان و انسان مشترک است و در مواردی به سایر پستانداران نیز از طریق تماس مستقیم یا غیر مستقیم با پرنده آلوده منتقل می شود.

کد خبر 466518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha