مدیر تیم رباتیک کردستان گفت: بزرگترین تیم رباتیک استان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مسابقات بین‌المللی رباتیک عازم کشور استونی شد.

ربات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، وحید عزتی اظهار داشت: تیم رباتیک قروه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مسابقات بین‌المللی رباتیک عازم کشور استونی شد که این اعزام در راستای دعوت پروفسور ave laas ریاست کمیته جهانی بزرگترین مسابقات و فستیوال علمی و فناوری رباتیک در کشور استونی صورت گرفته است.

وی در خصوص این مسابقات بین المللی که در شهر تالین کشور استونی در حال برگزاری است اذعان داشت: این مسابقات با حضور بیش از ۳۰ کشور از ۵ قاره مانند ایران، کره، ژاپن، ترکیه، هند، فنلاند، کلمبیا، هلند، آلمان، سوئیس، سوئد و کشورهای دیگری در حال برگزاری است.

عزتی در مورد سطح این مسابقات گفت: مسابقات رباتیک در سطح گسترده‌ای برنامه‌ریزی شده است و تیم‌های قدرتمند دنیا ۵ روز با هم به رقابت می‌پردازند.

مدیر تیم رباتیک کردستان اظهار داشت: در کاروان تیم اعزامی شهرستان قروه که به نمایندگی از کردستان و جمهوری اسلامی ایران در استونی حضور دارد وحید عزتی مدیر تیم، افشین عزتی مربی و ۳ نفر اعضای تیم شامل سامان شکری، کارو صادقی و سعید عزتی حضور دارند.

عزتی در مورد تیم اعزامی جمهوری اسلامی در مسابقات رباتیک کشور استونی گفت: تیم ۵ نفره ایران در حوزه آزاد و رده بزرگسال در چالش کارآفرینی ربات پوتین هوشمند ۳ روز با سایر شرکت کنندگان به رقابت می‌پردازد.

وی در مورد نحوه داوری این مسابقات تصریح کرد: دربخش ایده‌پردازی و اختراعات با جمع‌بندی امتیازات، نظرسنجی مردمی، داوران  و سرمایه‌گذاران اسامی نفرات برتر روز دوشنبه هفته آینده اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ داوری این مسابقات را پیتر وستر بکا (مدیر بازاریابی بازی آنگری بردز)، جوهان وانان (مخترع اولین گوشی هوشمند دنیا)، کال کونمگی (مخترع برجسته سازمان جهانی مخترعین)
وهار اورنیا (مخترع برتر علمی فنلاند و بنیانگذار Robotex فنلاند) بر عهده دارند.

کد خبر 466507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha