نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در اغتشاش اخیر شیراز، اگر تمهیدات چه در «اجرا» و چه در «نظارت بر اجرا» انجام می‌شد، شاید این اتفاقات رخ نمی‌داد.

اغتشاشات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی اکبری امروز 9 آذر در آسیب‌شناسی وقایع اخیر شهرستان شیراز اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر، موج‌سواری دست کسانی افتاد که اعتراض مسالمت‌آمیز مردم را مصادره کردند.

وی افزود: متأسفانه شورای تأمین و مجموعه نیروهای امنیتی و انتظاماتی استان نیز غافلگیر شدند، وگرنه نباید این مسائل پیش می‌آمد.

اکبری تصریح کرد: بنده همان روز نخست اغتشاشات سعی کردم با استاندار (به‌عنوان رئیس شورای تأمین) تماس بگیرم که موفق نشدم و به‌نظرم در این غائله عملکرد بهتری می‌شد ارائه کرد.

نماینده شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: اگر تمهیداتی چه در اجرا و چه در نظارت بر اجرا انجام می‌شد، شاید این اتفاقات به این وسعت رخ نمی‌داد.

اکبری تصریح کرد: درهرصورت اتفاق بد و رویداد زشتی بود که بنده رسماً در مورد آن و عدم آمادگی‌های لازم، به دولت تذکر دادم.

این نماینده مجلس با توجه به جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر کشور و در پاسخ به اینکه «آیا استیضاح رحمانی فضلی را امضا کرده است یا نه» گفت: بنده استیضاح وزیر کشور را امضا نکردم و خبر هم ندارم چه کسانی آن را امضا کرده‌اند.

وی همچنین گفت: چند وزیر جهت استیضاح مدنظر نمایندگان بودند؛ حجتی وزیر کشاورزی که خودش پیش از استیضاح استعفا داد و در مورد وزرای دیگر همچون زنگنه وزیر نفت، رحمانی فضلی وزیر کشور و حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش نیز مراحل جمع‌آوری امضا انجام شده است.

اکبری درعین‌حال در مورد دلایل این استیضاح‌ها نیز گفت: به‌هرحال اواخر هر دوره، چنین تنش‌هایی وجود دارد.

وی در قالب طنز نیز بیان کرد: مثل‌اینکه عده‌ای از همکاران در مجلس در پی این هستند که دولت را ساقط کرده و برخی را از نان خوردن بیندازند!

نماینده شیراز در مجلس در مورد تصمیم نهایی اجرای افزایش قیمت بنزین توسط دولت نیز گفت: دولت در این ماجرا از اختیارات خود استفاده نکرد، مجلس نیز محافظه‌کاری کرد، لذا تصمیم به خارج از این دو قوه رفت و شد آنچه نباید شود.

۷۱ نماینده مجلس طرح استیضاح وزیر نفت را امضاء کرده‌اند که از میان نمایندگان فارس در مجلس تنها نام ۳ نماینده سپیدان، ممسنی و جهرم به چشم می‌خورد.

کد خبر 466506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha