کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا ۴۸ ساعت آینده همچنان شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی، کلانشهرها و پرجمعیت هستیم؛ بنابراین افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی و کودکان مراقب باشند و از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

آلودگي هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی با بیان این مطلب گفت: این شرایط موجب می‌شود تا غلظت آلاینده‌ها در شهرهایی مانند تهران، کرج، اراک، اصفهان، قم و مشهد همچنان افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: اما از روز دوشنبه، سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور می‌شود و در شهرهای ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، کردستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی مناطق تگرگ رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: همچنین در مناطقی از شمال اردبیل، گیلان، مازندران و شرق گلستان بارش باران همراه با وزش باد و در ارتفاعات برف پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، دمای هوا در مناطق شمالی ۵ تا ۷ درجه کاهش خواهد یافت.

گودرزی افزود: سه‌شنبه علاوه بر مناطق شمالی، بخش‌هایی از مرکز دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق بارش باران خواهند داشت که موجب آب‌گرفتگی معابر عمومی، متلاطم شدن دریای خزر و احتمال خسارات ناشی از تگرگ به بخش کشاورزی وجود دارد. همچنین به علت لغزنده شدن جاده‌ها توصیه می‌شود از تردد غیرضروری به ویژه در جاده‌های خارج از شهر و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

وی تاکید کرد: باید اقدامات لازم برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت، تهویه در گاوداری‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها انجام شود.

  • تهران همچنان آلوده

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا آسمان تهران غبارآلود است و از روز دوشنبه تا سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی در تهران زمینه را برای کاهش آلودگی هوا فراهم می‌کند و از غلظت آلاینده هوا تا حدودی کاسته می‌شود. کمینه دمای امروز پایتخت ۷ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۴ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۶ درجه زیر صفر و بندرعباس با دمای ۲۸ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 466482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha