عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در کارگاه آموزشی "مهارت‌های ارتباطی" مهم‌ترین عاملی که موجب ایجاد افسردگی در جوانان می‌شود، را نا آگاهی از روابط صحیح اجتماعی دانست.

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در کارگاه آموزشی "مهارت‌های ارتباطی" با بیان این‌که مهم‌ترین عاملی که موجب ایجاد افسردگی در جوانان می‌شود، نا آگاهی از روابط صحیح اجتماعی است، افزود: به زبان بدن خود در ارتباط با دیگران اهمیت دهید و از آن در جهت مثبت و تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنید.  

صادق فرهمند امین با اشاره اینکه ارتباط به معنای فن انتقال اطلاعات، افکار و رفتارهای انسانی از شخصی به‌ شخص دیگر است، افزود: روش‌های ارتباطی انسان را می‌توان زبان علائم، ‌ ‌مکالمه، ‌ ‌نوشتن، ‌اشاره، حالت و حرکات بدنی، ‌بیان کرد و ارتباط می‌تواند به صورت‌ ‌رو در رو، ‌ ‌یک طرفه، ‌ ‌ارادی‌ ‌یِا ‌غیر ارادی‌ و شفاهی‌ ‌یا ‌غیرشفاهی ‌انجام گیرد.  

وی با بیان اینکه انسان یک موجود اجتماعی است و برای برآورده شدن نیازهای روزمره خود باید ارتباط برقرار کند، ادامه داد: هوش عاطفی یک بحث جدی در ارتباطات و یکی از مهم‌ترین مهارت‌های کمک به پویایی شخصیت افراد است.  

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل افزود: مهارت‌های ارتباطی قابل یادگیری و تقویت است و می‌توان با تمرین و آموزش آن‌ را در خود تقویت کرد، اما همین ارتباطات گاهی سبب آسیب می‌شوند، پس باید درک عمیقی از فرآیند ارتباطات برای موفقیت در جنبه‌های مختلف زندگی داشته باشید.  

فرهمند امین با بیان اینکه تقویت مهارت‌های ارتباطی در شکل‌گیری یک ازدواج موفق، دوستی‌های پایدار، ایجاد فرصت‌های شغلی و پیشرفت در زمینه‌های مختلف نقش مهمی دارد، خاطرنشان کرد: افراد با مهارت‌های ارتباطی می‌توانید به جایگاه‌های بالاتری در زمینه کاری خود دست یابید و از همه مهمتر این مهارت‌ها در برقراری ارتباط با دیگران اعتماد به نفس را بالا برده و باعث می‌شود دید مثبتی نسبت به خود پیدا کنیم.  

کد خبر 466447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha