معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی گفت: ۱۷ هزار دانش‌آموز در رشته‌های کاردانش در ۱۶۷ هنرستان استان تحصیل می‌کنند و هدایت تعداد بیشتری از نوجوانان به مسیر مهارت‌آموزی جرو برنامه‌های دولت است.  

کار و دانش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهین منافی شنبه ۹ آذر افزود: ۶۵ رشته تحصیلی اعم از عکاسی، طراحی‌ودوخت، الکترونیک، الکتروتکنیک، عکاسی، طراحی، کامپیوتر و ده‌ها رشته دیگر در شاخه کاردانش استان برای تحصیل هنرجویان ایجاد شده‌است تا دانش‌آموزان به مسیر مهارت‌آموزی سوق داده‌شوند اما عده‌ای از والدین و دانش‌آموزان اهمیت تحصیل در این رشته‌ها برای جامعه را به درستی درک نکرده‌اند.  

این مسئول با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای نیز در سال تحصیلی جاری در استان ۱۵ هزار و ۲۰۸ نفر در ۴۲ رشته است، ادامه داد: تجهیز هنرستان‌ها و آگاهی از چگونگی اجرای آموزش‌های شایستگی محور طی سال‌جاری در استان پیگیری می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی یک ضرورت برای دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان است، گفت: در راستای تحقق فرمایشات رهبری مبنی بر تشویق جوانان به مهارت‌آموزی و ادامه تحصیل در دبیرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای گام‌های مهمی برداشته می‌شود که طرح پنجه‌های کارآمد و سربازان ماهر یکی از این اقدامات اساسی است.  

منافی اظهار داشت: این طرح در راستای تشویق نوجوانان به کسب یک مهارت انجام می‌شود که توام با مزایای تشویقی برای آنان در خدمت سربازی است و در نتیجه اجرای آن بهره‌مندی نیروهای مسلح از تخصص و مهارت آنان به عنوان یک دستاورد مهم آموزشی حاصل می‌شود.  

وی اظهار داشت: طرح پنجه‌های کارآمد و سربازان ماهر گامی در راستای ایجاد جذابیت سربازی برای خانواده‌ها، ایجاد نشاط در سربازان و افزایش سطح مهارت و اشتغال‌پذیری آنان است.  

منافی افزود: این طرح مزیت‌های بسیاری برای علاقمندان دارد که در سایت قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه درج شده‌است و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سایت آن را مطالعه کنند.  

آذربایجان‌غربی دارای ۶۰۷ هزار دانش‌آموز است که در پنج هزار مدرسه تحصیل می‌کنند.  

کد خبر 466438

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha