معاون فرهنگی وزیر علوم از ارسال ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌ها در خصوص فعالیت‌های روز دانشجو خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها موظف هستند فعالیت‌های قانونی دانشجویان در روز ۱۶ آذر را حمایت کنند.

غلامرضا غفاري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر غلامرضا غفاری با بیان این مطلب اظهار کرد: برای برنامه‌ریزی‌ در خصوص ۱۶ آذر و انتخابات، نشست‌هایی با معاونین دانشگاه‌ها با هدف استفاده بهتر از فضاهای دانشگاهی در روز دانشجو و همچنین انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم و تلاش داریم این نشست‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد برنامه‌های روز دانشجو، نیمه اول آبان ماه جاری توصیه‌هایی را  به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم که همانند سال‌های قبل همراهی و همکاری لازم با تشکل‌های متقاضی برگزاری برنامه صورت گیرد و هیات‌های نظارت نیز جلسات خود را به طور منظم و به موقع برای بررسی مجوز درخواست‌های ارسالی، برگزار کنند.

غفاری افزود: دانشگاه‌ها در راستای رونق‌بخشی به فعالیت‌های دانشجویی لازم است به توصیه‌های ابلاغی وزارت علوم در زمینه برنامه‌های روز دانشجو توجه کنند تا این برنامه‌ها در فضایی توأم با نشاط و امید برگزار شوند. ضمن اینکه محدودیتی در انجام فعالیت‌های دانشجویان همزمان با آغاز برنامه‌های روز دانشجو وجود ندارد و ما از تمام فعالیت‌هایی که در چارچوب مقررات و قواعد تعیین‌شده صورت گیرد، حمایت خواهیم کرد.

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه هنوز دستورالعمل جدیدی در خصوص فعالیت برنامه‌های انتخاباتی به دانشگاه‌ها ابلاغ نکرده‌ایم، ‌اظهار کرد: قطعا با توجه به شرایط و مسائلی که پیش می‌آید ما نیز مسایل و موضوعات دانشگاه‌ها را رصد می‌کنیم و بر اساس اقتضائات و شرایطی که وجود دارد اگر نیاز باشد مواردی را در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر آیین‌نامه‌ای در خصوص تبلیغات کاندیدای مجلس شورای اسلامی وجود دارد، در دانشگاه‌ها باید اجرایی شود و در این آیین‌نامه‌ حد و حدود این فعالیت‌ها مشخص شده است. ضمن اینکه باید عدالت در زمینه اختصاص تریبون‌ها و اختصاص فضا برای کاندیداها توسط دانشگاه‌ها رعایت شود.

کد خبر 466431
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha