صدوچهاردهمین شماره مدیریت ارتباطات منتشر شد.

فیلسوفان مرده و فناوری‌های جدید  

به گزارش همشهری آنلاین، ماهنامه مدیریت ارتباطات به مدیر مسوولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری علی ورامینی در ادامه پرونده‌های بینارشته‌ایش به سراغ فلسفه و دنیای پسا اینترنت رفته است.

در پرونده اصلی این شماره به ارتباط فلسفه و زندگی روزمره توجه  و هم‌چنین سعی شده است که علت فراگیر شدن کتاب‌هایی که به فلسفه و زندگی روزمره می‌پردازند مورد واکاوی قرار بگیرد. در دیگر بخش ماهنامه مدیریت ارتباطات؛ «راهنمای فیلسوفان مرده برای فناوری‌های جدید»، سعی شده است که از دنیای فناوری خوانشی متفاوت با عنایت به نظریات فیلسوفان کلاسیک داشته باشد.

در مقدمه‌ی این پرونده آمده است: در وهلة نخست، اینترنت، مولد دانش نیست بلکه مولد اطلاعات است؛ به عبارت دیگر، اگر این تعریف افلاطون را بپذیریم که دانش «گزارة صادق موجه» است آنگاه درمی‌یابیم که ما هر روز در اینترنت با سیلی از اطلاعات مواجهیم که تقریباً هیچ کدام از آنها به بوتة آزمایش و راستی‌آزمایی گذاشته نمی‌شوند، از این رو، اساساً با تعریف دانش همخوان نیستند و صدق و کذب آنها معلوم نیست. در چنین فضایی، توجه به رویکردهای فلسفی برای فهم اینترنت و تبیین سویه‌های مختلف آن و نیز پاسخ به سوالات هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی هم‌پیوند با آن، می‌تواند راهگشا باشد.

کابوس اینفولئنسرها نام دیگر پرونده‌ی شماره صدوچهاردهم مدیریت ارتبطات درباره اقدام اخیر اینستاگرام یعنی حذف نمایش تعداد لایک‌ها برای کاربران این شبکه اجتماعی پرمخاطب است. در این پرونده نشان داده می‌شود که اینستاگرام با این کار در نهایت می‌خواهد که مخاطبان خود را از دست ندهد.

همچنین در بخش رسانه این شماره ماهنامه به مسئله مهم اسپانسرینگ و رسانه‌ها پرداخته شده است.  در آخرین شماره مدیریت ارتباطات با آثاری از: هابرماس، دوریان پیترز، لازلو راپولی، موسی اکرمی، حسین شیخ رضایی، محمود مقدسی، امیرحسین خداپرست، فرید مرجایی، محسن کرمی، میثم محمدامینی، جاستین وای نبرگ، اُلویا گولدهیل، میلاد نوری و محسن محمودی مواجه می‌شوید.

کد خبر 466403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha