مقامات بهداشتی مسکو که موج فزاینده تردید مردم درباره واکسیناسیون کودکانشان روبرو هستند، برای حل این مشکل به متحدی غریب روی آورده‌اند: خون‌آشام‌ها.

vampire

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویدئویی که اداره بهداشت مسکو این هفته پست کرده است، یک مرد خون‌آشام سیاه‌پوش با موهای بلند و دختر کم‌سن‌وسالش را که دندان‌های نیش خون‌آشامی‌اش را نشان می‌دهد، به تصویر کشیده است.

پدر در این ملاقات با دکتر از او می‌پرسد که آیا نوشیدن خون افراد واکسن نزده برای دخترش خطری ندارد.

دکتر پس‌ از اینکه ابتدا پیشنهاد می‌کند که بهتر است دخترش اصولاً خونی ننوشد، هشدار می‌دهد که خون افراد واکسن نزده بسیار خطرناک است و بعد درباره سودمندی‌های واکسن زدن صحبت می‌کند.

پدر خون‌آشام می‌پرسد: «پس علت اینکه برخی از والدین نمی‌گذارند بچه‌هایشان واکسن بزنند این است؟ می‌خواهند نگذارند ما بچه‌هایشان را گاز بگیریم؟»

این ویدئو با پیامی که والدین را به واکسن زدن کودکانشان تشویق می‌کند، پایان می‌یابد.

این ویدئو در حالی منتشر می‌شود که مقامات شهر مسکو به دنبال راه‌هایی برای ترغیب مردم به واکسن زدن می‌گردند. نمایندگان شورای مسکو از جمله رئیس کمیته بهداشت عمومی شهر روز پنجشنبه ۷ آذر پیشنهاد کردند که واکسیناسیون در مسکو اجباری شود.

سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در ماه ژوئیه هشدار دادند که میزان‌های واکسیناسیون در سراسر جهان «به‌طور خطرناکی» پایین آمده است - و در بسیاری موارد علت بدگمانی فزاینده مردم به واکسن‌ها است.

سازمان جهانی بهداشت همچنین در ماه اوت اعلام کرد که شمار موارد ابتلا به سرخک در اروپا به‌شدت افزایش یافته است و در مورد کاهش میزان واکسیناسیون بر ضد این بیماری هشدار داد.

روسیه به همراه اوکراین، قزاقستان و گرجستان از جمله کشورهایی هستند که ۷۸ درصد موارد سرخک در شش ماه نخست سال ۲۰۱۹ در آن‌ها رخ داده‌اند.

جنبش «ضد واکسیناسیون» (anti-vax) را ادعاهای دروغین دراین‌باره که واکسیناسیون باعث عوارض مثل اوتیسم می‌شود، شدت بخشیده است.

یک بررسی به‌وسیله دانشگاه جرج واشنگتن در آمریکا در سال پیش نشان داد که بات‌ها رسانه‌ها اجتماعی و «ترول‌های روسی اطلاعات نادرستی درباره واکسن‌ها را در اینترنت پخش می‌کنند تا باعث ایجاد آشوب در آمریکا شوند.

کد خبر 466376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha