معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش ۶۸ و ۳۶ درصدی بارش‌ها به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل و دوره بلندمدت خبر داد.  

بارندگی

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایرنا، علی محمد زوراوند امروز جمعه ۸ آذر اظهار داشت: میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر تا هشت آذر) به ۶۰ میلی متر می‌رسد این درحالیست که طی مدت مشابه سال قبل حدود ۱۸۶میلی متر بارندگی داشتیم.  

وی تصریح کرد: روز گذشته و پس از حدود یک ماه شاهد بارش‌هایی در اکثر نقاط استان بودیم و میانگین آن به پنج میلی متر رسید.  

زواروند با بیان اینکه بیشترین بارش روز گذشته از کرند غرب با حدود ۱۴ میلی متر گزارش شد، افزود: روانسر با ۱۰ و جوانرود با هشت میلی متر در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.  

معاون هواشناسی استان، میانگین بارش باران در شهر کرمانشاه را طی ۲۴ ساعت گذشته حدود پنج میلی متر ذکر کرد و گفت: با این مقدار بارش میانگین بارش‌های امسال مرکز استان به ۷۶ میلی متر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۰۲. ۵ میلی متر بود ۶۲ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.  

وی با بیان اینکه امسال میانگین بارش باران در همه نقاط استان نسبت به سال قبل کاهش داشته است، گفت: بیشترین میزان کاهش بارندگی متعلق به کنگاور با ۸۲ درصد و حمیل ۸۱ درصد است.  

زواروند ادامه داد: هوای استان کرمانشاه امروز قسمتی تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد، افزایش ابر و در برخی نقاط با رگبار موقت باران پیش بینی می‌شود.  

وی تصریح کرد: سامانه بارشی مجددا از یکشنبه شب وارد جو استان شده و بارش‌های خوبی را تا روز سه شنبه صبح به دنبال خواهد داشت. 

کد خبر 466356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha