جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
۰ نفر

عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه خوارزمی معتقد است: علت اصلی آلودگی هوای پایتخت پدیده بین قاره‌ای است که مواد شیمیایی و صنعتی را از چند کشور مختلف وارد ایران کرده و به تبع آن به تهران رسیده است.

آلودگی هوای تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رامین عزتی روز جمعه ۸ آذر توضیح داد: بخشی از این آلودگی حاصل مواد شیمیایی و صنعتی کشورهای سوریه، ترکیه و عراق است.  

وی ادامه داد: در آلودگی بین قاره ای مواد معلق موجود در اتمسفر از کشورهای مختلف عبور کرده و وارد تهران شده اند و سپس با جریان باد از پایتخت خارج می شود.

به گفته این کارشناس محیط زیست، آلودگی‌های بیولوژیکی که از مواد صنعتی حاصل شده، پس از عبور از شهرهای قزوین و زنجان به تهران آمده و در نهایت به سمنان می‌رود؛ البته خود تهران دارای چند منشاء آلودگی است که پس از چند روز و با جریان باد از شهر خارج می‌شود.

عضو هیات علمی دانشکده علوم زیستی دانشگاه خوارزمی با اشاره به تشدید آلودگی هوای این روزهای تهران گفت: سکون هوا و پدیده اینورژن (وارونگی هوا) بر شدت آلودگی این روزها افزوده است.

  • ترافیک قزوین به تهران بمب آلودگی هوا است

عزتی همچنین گفت: آلایندگی خودروها و از سوی دیگر وجود کارخانه‌ها در کرج و اطراف تهران از دیگر علت‌های تشدید آلودگی هوا است که انتظار می‌رود نظارت در این بخش نیز بیشتر شود.

وی در مورد آلودگی هوا در غرب تهران تصریح کرد: کوه‌های قزل حصار باعث می‌شود آلودگی‌های غرب تهران نشست کنند اما به عنوان کارشناس اعتقاد دارم که ترافیک قزوین به تهران به دلیل تردد بالای خودروها خود یک بمب آلودگی است که باید در این مورد راهکاری اصولی پیدا کرد.

عزتی با اشاره به سخنان پیروز حناچی شهردار تهران در مورد نقش وزش باد به کاهش آلودگی هوای پایتخت گفت: وزش باد باید دارای سرعت مشخصی باشد تا بتواند هوای تهران را حرکت دهد که طی چند روز اخیر وزش چنین بادی را نداشیم و براین اساس صحبت‌های شهردار تهران کاملا درست است.

وی در مورد کیفیت بنزین موجود در کشور نیز بیان کرد: باید کیفیت بنزین در جایگاه‌های سوخت توسط کارشناسان به طور دقیق تر بررسی شود.

کد خبر 466350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha