جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
۰ نفر

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد تجاری و صنعتی هنوز نهایی نشده و منتظریم شورای نگهبان تصویب نهایی را اعلام کند.  

اردبیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد فیضی افزود: الحاق بخش‌هایی از شهرستان‌های اردبیل، نمین و مشگین‌شهر به منطقه آزاد تجاری استان تصویب شد و ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه مناطق آزاد تجاری که در کمیسیون اقتصادی مجلس رفع شده بود در صحن مجلس نیز طرح و تصویب و جهت اعلام نظر، مجددا به شورای نگهبان ارسال شد.  

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین ادامه داد: در صورت تایید شورای نگهبان، پس از سالیان سال انتظار، استان اردبیل صاحب منطقه آزاد تجاری خواهد شد.  

وی بیان‌کرد: بر اساس این اصلاحیه مناطقی از شهرستان‌های اردبیل و نمین به منطقه آزاد تجاری استان الحاق شده است.  

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که توسعه و راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی سبب سرمایه‌گذاری کلان شده، افزود: برخلاف اظهار نظرهای غیرکارشناسی درباره توسعه منطقه آزاد تجاری می‌توان احداث و راه‌اندازی مناطق آزاد تجاری و صنعتی را در کشور با هدف سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اشتغال‌زایی توسعه داد.  

وی اظهارداشت: نمایندگان مجلس با تبعیت از رهنمودهای مقام رهبری در تحقق شعار سال اهداف خود را باید در توسعه منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان‌ها متمرکز کنند تا ضمن اشتغال‌زایی و تولید شاهد افزایش صادرات کالا به کشورهای همسایه باشیم.  

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین درباره لوایح FATF گفت: تصویب لوایح مرتبط با FATF به نفع ملت بوده و انتظار از مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که هر تصمیمی که می‌گیرد به نفع ملت باشد.  

فیضی افزود: شاید پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی ( FATF ) مشکلاتی از کشور را حل نکند، ولی به یقین نپیوستن ایران به آن در فرصت باقی‌مانده، ایران را به لیست سیاه برده و مشکلات جدیدی را در اقتصاد، خدمات ارتباطی، مالی و بانکی بوجود خواهد آورد.  

وی اضافه کرد: در صورت قرار گرفتن در لیست سیاه تحریم علیه ایران هم تشدید شده و وضعیت اقتصادی وخیم‌تر می‌شود.  

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان‌ کرد: FATF کشورهای جهان را بر اساس پایبندی به چهار دسته شامل استاندارد در حال پیشرفت، همکار، غیرهمکار و لیست سیاه دسته‌بندی کرده و به نفع کشور است که در لیست سیاه قرار نگیریم.  

فیضی اظهارداشت: طوری باید سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درباره FATF صورت بگیرد که اقدامات متقابلانه علیه ایران انجام نگیرد.  

وی افزود: ایران برای اینکه در لیست سیاه قرار نگیرد باید قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را اصلاح می‌کرد که خوشبختانه این ۲ مورد انجام و به قانون شده ولی ۲ لایحه پالرمو و CFT برغم تصویب مجلس هنوز در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف نشده و امید است خروجی تصمیم مجمع در فرصت باقی‌مانده مصلحت ایران اسلامی را تضمین کند تا بتوان از بروز مشکلات جدید مالی و بانکی در کشور جلوگیری کرد.  

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس همچنین بیان کرد: اگر لوایح چهارگانه FATF تصویب نشود و بسترهای لازم برای نهایی شدن این لوایح انجام نگیرد، شاهد اقدامات تقابلی علیه جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود  

کد خبر 466322

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha