رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: تصویب لایحه تامین درآمد پایدار برای شهرداری‌ها می‌تواند شهرفروشی را به محاق ببرد.  

مرتضی الویری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی الویری در اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها با اشاره به بررسی لایحه درآمد پایدار در مجلس شورای اسلامی، گفت: تصویب این لایحه می‌تواند تحول زیادی در فعالیت شهرداری‌ها ایجاد کند.  

الویری افزود: این لایحه راه را برای کسب درآمدهای سالم توسط شهرداری‌ها باز کرده و شهرفروشی را به محاق می‌برد.  

وی با بیان اینکه تا ماده چهار این لایحه در مجلس بررسی شده، گفت: اگر بتوانیم این لایحه را با همان ترتیب که در کمیسیون ویژه تصویب شده داشته باشیم، تحول خوبی در تامین منابع شهرداری‌ها ایجاد می‌شود.  

وی به بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس هم اشاره کرد و گفت: این لایحه اشکالات زیادی داشت و برای رفع اشکالات به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و امیدواریم اشکالات در کمیسیون مرتفع شود.  

الویری به طرح مدیریت یکپارچه شهری هم اشاره کرد و گفت: تلاش زیادی شد که این طرح برای مطرح شدن در صحن مجلس آماده شود و تنها با شش رأی کمتر تصویب نشد، اما با روشنگری‌هایی که در مجلس شده این آمادگی وجود دارد که در طرح مجدد، تصویب شود.  

وی به تعامل خوب ایجاد شده با دیوان عدالت اداری هم اشاره کرد و گفت: در گذشته مصوبات زیادی از شوراها در دیوان ابطال می‌شد که با تعامل برقرار شده و راهکارهای در نظر گرفته شده بخش زیادی از این مشکل مرتفع شده است.  

کد خبر 466314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha