رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، از پرداخت ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار در سال ۹۷ و ۹٨ به واحدهای صنعتی استان خبر داد.

صنعت و معدن کردستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد دره وزمی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان، با بیان این‌که در سال گذشته۱٨۲ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۲٨۲ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شدند، گفت: از این تعداد ۹٨ مورد موفق به دریافت تسهیلات ۱۱۰ میلیارد تومانی شدند.  

وی افزود: از ۹٨ واحد دریافت کننده تسهیلات برای ٨٨ واحد، یارانه سود تسهیلات به میزان شش و دو دهم میلیارد توان به حساب بانک‌ها واریز شده است.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، با بیان اینکه هم اکنون ۳۶ مورد از درخواست واحدهای تولیدی به ارزش ۶۰ میلیارد تومان در بانک‌ها در دست بررسی است، بیان کرد: در سامانه سال ۹٨ نیز ۵۰ مورد به مبلغ ٨۴ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده‌اند که از بانک‌ها درخواست داریم سریعا به درخواست‌ها برای دریافت تسهیلات متقاضیان پاسخ مثبت دهند.  

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کردستان در ادامه تبصره ۱٨ را یکی دیگر منابع دولتی وبانکی برای کمک به واحدهای تولیدی وصنعتی دانست و افزود: در مجموع هفت هزار و ٨۰۰ میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱٨ است که با توجه به سهم یک درصدی استان از صنعت کشور ما باید حداقل از این محل ٨۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنیم.  

دره وزمی اذعان کرد: تا امروز برای دریافت تسهیلات از محل این تبصره ۷۵ مورد به ارزش۲۴۷ میلیارد تومان ثبت نامی و معرفی به بانک‌ها داشته‌ایم که تنها سه مورد به ارزش ۴/۴ میلیارد تومان پرداخت شده و به صنوف تولیدی هم تسهیلاتی داده نشده است.  

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کردستان، روند بررسی وپرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱٨ در استان را بسیار کند ارزیابی کرد و یادآور شد: تسهیلات در نظر گرفته شده از محل تبصره ۱٨ فرصتی برای رونق تولید و افزایش اشتغال در بخش صنعت استان است و باید بانک‌ها در این خصوص سرعت عمل داشته باشند.  

کد خبر 466312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha