حمل و نقل درون شهری با ناوگان ریلی مشهد پس از اصلاح نرخ بنزین بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته‌ است.

ریلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد جمعه ۸ آذر با اعلام این خبر افزود: از ۲۵ آبان تا شش آذر ماه جاری دو میلیون و ۵۶۰ هزار نفر توسط خطوط یک و دوی قطارشهری مشهد جا به جا شدند.

وحید مبین مقدم گفت: این در حالی است که در بازه زمانی ۱۰ روزه قبل از اصلاح نرخ بنزین یعنی  از تاریخ ۱۲ تا ۲۴ آبان ماه دو میلیون و ۳۴۵ هزار نفر توسط این خطوط جا به جا شده‌اند.

وی ادامه‌داد: با توجه به افزایش تقاضا طی ۱۰ روز اخیر، تعداد اعزام‌های مسافری خط یکم از ۳۵۶ اعزام در شبانه‌روز به ۳۶۸ اعزام افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: با افزایش اعزام‌ها، سر فاصله رسیدن قطار به ایستگاه از حدود ۶ دقیقه به ۴.۵ دقیقه در زمان پیک کاهش یافته‌ است.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد ماه امسال بهره برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه امسال آغاز شد.

کد خبر 466297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha