مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر عنوان کرد: برداشت من این است که استان بوشهر به لحاظ حوزه مسکن از نظر گرانی مسکن و مصالح و ساخت و ساز و نرخ ساخت بعد از تهران قرار می گیرد.

مسکن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا،  احمد لطفی در مراسم تحویل واحدهای مسکن مددجویی استان بوشهر افزود: تعداد ۵۰۰ واحد مسکن در بیش از ۳۰۰ روستا و ۳۵ شهر استان احداث شده است. ما هم بحث احداث در روستاها را داشتیم و مبنایمان بر ۵۰ متر مربع بود و از ظرفیت‌های شهری در شهرهای کوچک و بزرگ استان بوشهر هم از ظرفیت هایی مثل مسکن مهر، بنیاد مسکن و مسکن شهرسازی استفاده کردیم و کار در ۳۰۰ روستا و ۳۵ شهر کوچک و بزرگ استان انجام شد و قریب به ۵۰۰۰ نفر از مردم از این واحدها استفاده خواهند کرد.  

وی خاطرنشان کرد: البته بیش از ۶۵ درصد این واحدها به زنان سرپرست خانوار و کسانی که امروز به عنوان بی سرپرست و خودپرست تحت پوشش کمیته امداد هستند تعلق دارد. نکته دیگر این است که بالای ۷۰ درصد از گروه هدف استفاده کنندگان افرادی هستند که زیر ۵۰ سال سن دارد.

این مسئول تاکید کرد: بنا به فرمایش استاندار در استان بوشهر کار به صورت پیمانکاری انجام نشده و مجموعه استانداری به همراه همکاران در کمیته امداد به اتفاق ظرفیت هایی که در استان وجود داشت فرمانداران، بخشداران، دستگاه های متولی بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی، دستگاه های حوزه برق و آب و گاز همه کمک کردند و در مجموع چیزی که امروز مشاهده می شود به وجود آمد. گرچه در گام اول تفاهم نامه بنا بر این بود که برای هر واحد ۳۵ میلیون تومان پیش بینی شود ولی با توجه به افزایش نرخ مسکن و قواعد امسال، این عدد به ۴۰ میلیون تومان رسید و به لطف خدا با یک کار نهادی و دلی، ۵۰۰ واحد در استان ساخته شد که امروز به عزیزان تقدیم خواهیم کرد و دهه فجر هم ۵۰۰ واحد دیگر آماده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: چنین تفاهم نامه هایی در حدود ۱۶ استان بسته شده و تا جایی که من اطلاع دارم فقط در دو سه استان با این کیفیت عملی شده است. شکی نیست که حمایت به موقع دکتر نوبخت باعث شد این کار درست انجام شده و امروز به مردم تقدیم شود و از همین جا می خواهم درخواست کنم از امروز ما آمادگی داریم تا ۱۰۰۰ واحد سال دوم را هم شروع کنیم.  

مراسم تحویل  واحد مسکن مددجویی در بوشهر با حضور رئیس کمیته امداد و رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار بوشهر، نمایندگان و جمعی از مسئولان استان بوشهر برگزار شد.

کد خبر 466233

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha