پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت اعلام کرد: نخستین بیمارستان صحرایی با هدف ارائه خدمات پزشکی و دارویی رایگان به اقشار آسیب‌پذیر مناطق روستایی و شهری این شهرستان واقع در شرق گلستان، در شهر "دوزین" مرکز بخش کوهسارات مینودشت برپا شد.

بیمارستان صحرائی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر ابراهیم فدایی پنج‌شنبه هفتم آذر اظهار داشت: فعالیت این بیمارستان صحرایی از دیروز و در آخرین روز از هفته بزرگداشت بسیج، توسط سپاه نینوا، بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مشارکت چند شبکه‌ بهداشت و درمان شرق استان و نیز همکاری برخی ادارات و نهادهای مینودشت آغاز شده‌است.

وی با بیان این‌که فعالیت این بیمارستان صحرایی سه روز تعریف شده و تا پایان روز جمعه ادامه خواهد داشت، افزود: درمدت برپایی این بیمارستان همه اهالی مناطق روستایی دو بخش کوهسارات و مرکزی و نیز شهروندان مینودشتی می‌توانند از خدمات درمانی آن استفاده نمایند.

دکتر فدایی اضافه کرد: ۱۸ پزشک متخصص در رشته‌های مختلف از جمله قلب، زنان، داخلی، چشم پزشکی، سونوگرافی، ارتوپدی، پوست و گوش و حلق و بینی، ۶ پزشک عمومی و ۶ دندانپزشک با همراهی تیم‌های پرستاری و مامایی به مراجعه‌کنندگان خدمات ویزیت و داروی رایگان ارائه می‌دهند و درصورت نیاز به عمل جراحی، بیمار به مراکز درمانی برای جراحی رایگان معرفی می‌شود.

به گفته وی، برپایی نخستین بیمارستان صحرایی در مینودشت، نهمین مورد برپایی این نوع بیمارستان در سطح استان گلستان است که توانسته خدمات خوب پزشکی و درمانی به مردم مناطق محروم این استان بدهند.

پیش از این فرماندار مینودشت، برپایی بیمارستان صحرایی در بخش کوهسارات این شهرستان را نیز گام موثری در خدمت‌رسانی به مردم محروم این منطقه و کاهش فشار مراجعات به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها دانسته بود.

سیدرضا طباطبایی گفته بود که بسیاری از روستاهای مینودشت از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان گلستان هستند و ارائه خدمات به اهالی آن در راستای توسعه عدالت و محرومیت‌زدایی، نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها و همچنین افزایش امید آنها به آینده انقلاب اسلامی به همراه خواهد داشت.

شهرستان مینودشت با افزون بر ۸۱ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است که حدود ۱۶ هزار نفر آن دربخش کوهسارات این شهرستان که شامل یک نقطه شهری و ۱۷ روستا هستند، سکونت دارند.

کد خبر 466227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha