مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۴۴۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای اجرای ۲۱۴ طرح به تعاونی های این استان پرداخت شده است.

اشتغالزایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شکراله شیرخانی پنج‌شنبه هفتم آذر اظهار داشت: در نشست هم اندیشی اعضای اتاق تعاون و تعاونگران با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد ۲۰ درصد سهم تسهیلات روستایی و عشایری به بخش تعاون تخصیص داده شود که بر این اساس ۲۱ درصد از کل مبلغ پرداختی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در این استان به تعاونی ها پرداخت شده است.

وی افزود: سه هزار و ۳۹۷ تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۹۷۸ شرکت تعاونی فعال است.

شیرخانی یادآور شد: ۶۷ درصد تعاونی ها در بخش تولیدی، ۲۵ درصد در بخش خدمات و  ۴.۷ درصد در بخش مسکن و مابقی در بخش صنعت فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: تعداد اعضای تعاونی های استان ۱۲۴ هزار و ۶۱۹ نفر است که سهم زنان از جمعیت تعاونی استان ۳۱ درصد و سهم مردان ۶۹ درصد است.

شیرخانی گفت: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با اعتبار ۲ هزار و ۸۳ میلیارد ریال به سه هزار و ۶۹۲ طرح و اشتغال پنج هزار و ۹۹۲ نفر در استان پرداخت شده است.

وی با بیان این‌که ۹۰ درصد تسهیلات اشتغال استان جذب شده است، ابراز امیدواری کرد: تعاونی ها با تداوم فعالیت های خود بتوانند روز به روز به جایگاه واقعی دست یابند.

کد خبر 466213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha