پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اعلام کرد که بر اثر بارش‌ برف جاده شهرستان پاوه در استان کرمانشاه به شهرستان مریوان در استان کردستان بسته شد.

برف

به گزارش همشری‌آنلاین، سرهنگ «محمد حیدری» پنج‌شنبه ۷ آذر در گفت و گو با ایرنا، افزود: جاده پاوه به مریوان با شروع فصل بارندگی و بارش برف به دلیل کوهستانی بودن و نداشتن ایمنی لازم توسط راهداری و پلیس راه مسدود می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در محورهای کوهستانی شاهد بارش برف هستیم، گفت: بارش برف در گردنه "تته" که راه ارتباطی شهرستان پاوه در استان کرمانشاه با شهرستان مریوان در استان کردستان است را مسدود کرد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه یادآور شد: این گردنه به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع و داشتن پیچ‌های خطرناک هر سال از ابتدای زمستان تا اواسط بهار بسته است.

سرهنگ حیدری توضیح داد: به غیر این راه تمام راه‌های استان کرمانشاه باز و تردد در آن روان است.

راهداری برای طرح زمستانی آماده‌ است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه نیز در رابطه با آمادگی برای زمستان به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود اینکه طرح زمستانی راهداری هنوز به صورت رسمی آغاز نشده است اما راهداران کرمانشاه خود را برای زمستان کاملا آماده کرده‌اند.

"فریبرز کرمی" با اشاره به فعالیت ۴۸ راهدارخانه در استان، افزود: ۴۳۰ نیروی راهداری در چند نوبت به صورت شبانه‌روزی به مردم در راه‌ها خدمات‌دهی می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۸۵ دستگاه خودرو راهداری برای طرح زمستانی در آماده باش هستند، گفت: ۳۷ دستگاه کامیون نمک‌پاش و برف‌روب، ۶۵ دستگاه برف‌روب، ۴۱ دستگاه نمک‌پاش، چهار دستگاه برف‌خور، ۴۶ دستگاه گریدر، ۲۶ دستگاه بلدوزر و ۲ دستگاه تراکتور برف‌روب در طرح زمستانی راهداری به مردم خدمات‌دهی خواهند کرد.

کرمی با بیان این‌که حدود ۴۰ هزار تن شن و نمک برای ایام زمستان تامین شده است، عنوان کرد: این میزان در راهدارخانه‌های سطح استان توزیع شده است تا در صورت نیاز برای بازگشایی مسیر مورد استفاده قرار گیرند.

استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

اکنون ۲۴۳ دستگاه اتوبوس، هزار و ۳۶۵ مینی بوس و یک هزار و ۲۰۸ دستگاه خودرو سواری در ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه به مسافران خدمات می‌دهند.

۲۷ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در این استان هم اکنون با امکانات لازم پذیرای ارائه خدمات به مسافران و هموطنان هستند.

همچنین بیش از سه هزار و ۵۶۱ هزار راننده برون شهری در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

بیش از ۲ میلیون نفر در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.

کد خبر 466204

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha