یکی از اساتید و پیشکسوتان برجسته روزنامه‌نگاری کشور، بابیان این‌که جنگ رسانه‌ای گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی شکل‌گرفته است، گفت: در کشور شاهد  تولید فکر و اندیشه هستیم و باید روزنامه‌نگار آن نیز حرفه‌ای، آموزش‌دیده و به‌روز باشد.

محمود مختاریان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمود مختاریان پنج‌شنبه هفتم آذر در آیین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری قم در سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر اینکه رسانه‌های کشور باید به‌صورت جدی حمایت شوند افزود: رسانه قدرت ملی است و باید آن‌ها را ارزشمند بداریم.

وی بابیان اینکه در پنج سال گذشته شرایط رسانه‌ای دنیا تغییر کرده است گفت: روزانه میلیون‌ها ایمیل و چندین میلیارد توئیت در دنیا ارسال و منتشر و سه هزار خبرگزاری در لحظه به‌روز می‌شود.

مختاریان گفت: تحولات حوزه رسانه بسیار سرعت گرفته است. شبکه‌های مجازی طوفانی است که  توانسته تغییرات زیادی در حوزه رسانه‌ای ایجاد کند، به‌گونه‌ای که بر اساس مطالعات صورت گرفته بزرگ‌ترین کوچ بشر به تلگرام بوده است.

وی بابیان اینکه رژیم صهیونیستی روزانه ۲۰ میلیون نفر را در واتساپ شنود می‌کند، گفت: عرصه نبرد واقعی در رسانه است.

مختاریان ادامه داد: مقامات آمریکایی به دروغ و ریاکارانه می‌گویند که روزانه ۲۰ هزار تصویر از ایران به وزارت خارجه می‌رسد ولی این آمار غلط است.

۳۹۶ اثر به دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری خبر این استان ارسال‌شده‌ که از این تعداد ۳۳۰ اثر در بخش اصلی و ۶۶ اثر در بخش ویژه است.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود ۱۰ روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می‌باشد.

کد خبر 466195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha