حمله به کنسولگری ایران در نجف به صورت مستقیم توسط شبکه خبری العربیه پخش شد. در این حمله ۴۷ نیروی امنیتی عراقی مجروج شدند.

عراق نجف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از العالم، چهارشنبه شب، گروهی از مهاجمین نقابدار که به گفته منابع محلی از اهالی شهر نجف اشرف نبوده‌اند، با پخش مستقیم دوربین شبکه خبری العربیه سعودی به کنسولگری ایران در نجف یورش برده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند. العربیه در عراق ممنوع‌الفعالیت است.

به گزارش ایسنا، در این حمله که نقض آشکار مصونیت اماکن دیپلماتیک به‌شمار می‌رود، اعضای هیات نمایندگی ایران پیش از ورود مهاجمین توسط نیروهای امنیتی از صحنه خارج شدند.

بر اساس گزارش محلی، حمله مزبور از پیش‌برنامه‌ریزی شده بوده و توسط آشوبگران حرفه‌ای سامان داده شده بود.

منابع محلی بر این باورند که مهاجمین نقابدار، گروهی آشوبگر حرفه‌ای بوده‌اند که با برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده قصد آسیب‌رساندن به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف را داشتند.

چندی قبل گروهی از مهاجمین سعی در حمله به کنسولگری ایران در کربلا را داشتند که تلاششان ناکام مانده بود.

  • تشدید خطرناک وخامت اوضاع در نجف/ اعلام منع آمد و شد تا اطلاع ثانوی

در پی تشدید وخامت اوضاع و درگیری‌ها در نجف اشرف، ریاست پلیس استان نجف از منع آمد و شد تا اطلاع ثانوی در این استان خبر داد.

به گزارش، بغداد الیوم، منابع محلی در عراق اعلام کردند که پس از وجود اطلاعاتی مبنی بر نیت‌هایی برای حمله به بخش قدیمی در نجف اشرف، تدابیر امنیتی در اطراف بخش قدیمی نجف اشرف تشدید شده است.

در همین حال، استاندار نجف پنجشنبه را در نجف اشرف بجز ادارات امنیتی، درمانی و خدمات رسانی تعطیل رسمی اعلام کرد.

منابع محلی تصریح کردند که اوضاع در نجف اشرف به طرز خطرناکی از لحاظ امنیتی وخیم شده و گروههای خرابکار به صورت گسترده‌ای در شهر منتشر شده و اقدام به آتش زدن و تخریب می‌کنند.

در حالی‌ که نجف اشرف شاهد تحولات و ناآرامی‌های شدیدی است، منابع خبر می‌دهند که عده‌ای از معترضان در مقابل کنسولگری ایران در این شهر تجمع کرده‌ و اقدام به آتش‌افروزی کردند.

به گفته منابع هیئت دیپلماتیک ایرانی در نجف قبل از حمله، تحت حمایت شدید ساختمان کنسولگری را ترک کرد.

کد خبر 466168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha