بررسی میدانی خبرنگار ایرنا از بازار خودروی پایتخت حاکی از شیب نزولی قیمت‌ها در روز جاری نسبت به ابتدای هفته است، به طوری که قیمت خودروهای داخلی به‌جز دوگانه سوزها کاهش ۵۰۰ هزار تا پنج میلیون تومانی را تجربه کرده‌اند.

ساینا - خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  امروز چهارشنبه ششم آذر ماه هر دستگاه پراید ۱۳۱ با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به شنبه گذشته (دوم آذرماه) ۴۹ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ با افت ۵۰۰ هزار تومانی به ۵۱.۵ میلیون تومان، هر دستگاه ساینا با افت یک میلیون تومانی به ۶۱ میلیون تومان، سمند ال. ایکس با کاهش پنج میلیون تومانی ۸۱ میلیون تومان و هر دستگاه سراتو با افت پنج میلیون تومانی ۳۱۰ میلیون تومان قیمت خوردند.

امروز همچنین هر دستگاه پراید ۱۳۲ به بهای ۴۹.۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ ساده ۸۴.۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده ای ۱۳۷ میلیون تومان، پژو پارس ۹۸ تا ۹۹ میلیون تومان، تیبا هاچ بک ۶۱ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۵۵ تا ۵۶ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ به قیمت ۷۸.۵ میلیون تومان در بازار عرضه شدند.

در گروه مونتاژی‌ها نیز هر دستگاه جک S۵ بدون تغییر قیمت در مقایسه با شنبه گذشته ۲۹۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ بین ۳۴۰ تا ۳۴۴ میلیون تومان و در دسته خارجی‌ها هر دستگاه هیوندای اکسنت ۳۰۰ میلیون تومان، هیوندای سانتافه ۸۱۰ میلیون تومان و رنو تلیسمان ۷۷۰ تا ۷۸۰ میلیون تومان قیمت خوردند.

کارشناسان جو حاکم بر بازار را در روز جاری آرام‌تر از روزهای ابتدایی هفته توصیف می‌کنند و می‌گویند: این روزها مشتریان کمتر به بازار مراجعه می‌کنند و تداوم این وضعیت به ریزش هر چه بیشتر قیمت‌ها خواهد انجامید.

به گفته آنان، جو روانی کاذب دو هفته گذشته فروکش کرده و افرادی که خرید هیجانی انجام داده بودند، متضرر شده اند.

امروز ایران خودرو برای پژو پارس با موتور TU۵ خود ۱۰۲ میلیون تومان قیمت گذاشته، اما قیمت آن در بازار به ۹۸ میلیون تومان رسیده است.

به گفته کارشناسان، قیمت این خودرو در برخی سایت‌ها حتی تا ۱۰۵ میلیون تومان نیز ارائه شده، اما به‌طور قطع افرادی هستند که پیشتر خرید هیجانی انجام داده بودند و اکنون متضرر شده‌اند.

با این وجود، سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین سبب شده تا قیمت‌های بالاتری را برای خودروهای دوگانه‌سوز شاهد باشیم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در این زمینه می گوید:‌ اختلاف قیمت دوگاه‌سوزها با خودروهای تک‌سوز که پیش از افزایش قیمت بنزین یک میلیون تومان بود، این روزها به هفت تا ۹ میلیون تومان رسیده، به‌طوری که پژو ۴۰۵ بنزینی ۷۸ میلیون تومان، اما نمونه دوگانه سوز آن ۸۵ تا  ۸۶ میلیون تومان داد و ستد می شود.

«سعید موتمنی» گفت:‌ با این وجود فروشندگان خودروهای دوگانه‌سوز کم شده اند و به‌طور نمونه سمند دوگانه‌سوز در بازار کم بوده و هیچ پراید دوگانه سوزی در روز جاری برای فروش وجود ندارد.

وی معتقد است: خودرو در ماه‌های گذشته رشد خود را انجام داده و دستکم تا یکی دو ماه آینده رشد قیمتی نخواهد داشت، زیرا مشتری برای خرید مراجعه نمی‌کند؛ این موضوع مشمول همه خودروهای داخلی، مونتاژی و خارجی می‌شود.

موتمنی همچنین قیمت خودروهای خارجی در بازار را متاثر از قیمت دلار برشمرد که به دلیل ثبات قیمت ارز در روزهای گذشته، بدون تغییر مانده است.

کد خبر 466153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha