پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

میدان میوه و تره‌بار جویبار، پروژه‌ای میلیاردی که قرار بوده به مکانی مناسب برای عرضه محصولات کشاورزی تبدیل شود امروز یک مخروبه است.

تره‌بار جویبار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، چند سالی از احداث میدان میوه و تره‌بار جویبار می‌گذرد و قرار بود این میدان تبدیل به یک مکان مناسب برای عرضه محصولات کشاورزی شود اما امروز تبدیل به یک مکان مخروبه و بدون استفاده شده است.

بخش خصوصی برای احداث میدان میوه و تره‌بار وارد عرصه شد و در زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع و در ۱۲۰ حجره، آن را احداث کرد تا فعالان این عرصه در این مکان به فعالیت بپردازند و سرانجام این میدان بار در سال ۱۳۹۰ در ورودی شهر جویبار به بهره‌برداری رسید اما به دلایلی این میدان بار رونقی پیدا نکرد و سال‌ها بلا استفاده رها شد.

فرماندار جویبار در خصوص رونق دوباره میدان میوه و تره‌بار با بیان اینکه میدان بار جویبار که بلااستفاده مانده تبدیل به جمعه بازار خودرو شود گفت: از گذشته پیگیری‌هایی برای استفاده از این میدان بار بوده است ولی به دلایلی اجرایی نشده است.

  • پیشنهاد جمعه بازار خودرو

سید علی اسد با اشاره به این‌که طرح جمعه بازار خودرو یک طرح پیشنهادی بوده است اظهار داشت: هیئت امنا و غرفه‌داران این میدان بار باید به یک تصمیم قطعی در این زمینه برسند.

وی تصریح کرد: اگر این مکان تبدیل به جمعه بازار خودرو شود دفترخانه، خدمات شماره‌گذاری مستقر خواهد شد و شاهد رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال خواهیم بود.

فرماندار جویبار تاکید کرد: میدان بار جویبار باید از حالت رکورد خارج شود و آن را به یک مکان قابل رونق و اشتغال تبدیل کرد.

یکی از اعضای هیئت امنای میدان بار جویبار یکی از دلایل رکود کار در این مکان را، مخالفت میدان بارهای شهر های همجوار برای راه‌اندازی این میدان بار بیان کرد و گفت: از همه مهمتر در همان زمان افتتاح این مکان، مسئولان وقت شهرستان نیز حمایت کافی از این طرح انجام ندادند و امروز شاهدیم پروژه‌ای که میلیاردها تومان هزینه شده است به یک مکان مخروبه و بی‌رونق تبدیل شود.

عنایت توکلی افزود: در همان ماه‌های ابتدایی شروع به کار میدان بار جویبار، شاهد بودیم از شهر های همجوار با کامیون و نیسان میوه و تره‌بار در مسیر جویبار به فروش می‌رساندند یا دست‌فروشانی که بدون مجوز فعالیت می‌کردند و همه اینها دست به دست هم داد که حجره‌داران این میدان بار بعد از سال‌ها، شاهد خاک خوردن سرمایه خود دراین مکان باشند.

وی با اشاره به اینکه در زمان افتتاح این میدان بار در سال ۹۰ به مدت دوسال ۲۶ حجره دراین مکان فعالیت اقتصادی خود را شروع کردند، خاطرنشان ساخت: اما متاسفانه به دلیل حمایت نکردن مسئولان وقت، همه این حجره داران مبلغ بین ۵ تا ۳۰ میلیون تومان متضرر شدند و کار خود را همچون دیگر حجره‌داران رها کردند و رفتند.

توکلی ادامه داد: با توجه به اصرار مالکین حجره مبنی بر ماندگار بودن این مکان برای عرضه فروش میوه و تره‌بار و برای حفظ و مرمت این مکان، ۷ نفر بعنوان هئیت امنا انتخاب شدند اما بعد آن هیچ هزینه‌ای برای شارژ، هزینه نگهبان و حفظ این مکان پرداخت نشد.

وی تصریح کرد: چندین بار جلسه گذاشتیم ولی چون حجره‌داران از این وضعیت خسته شدند هیچ مراجعه‌ای نداشتند و ما نیز در بلاتکلیفی قرار داریم.

وی هدف از اجرای طرح جمعه بازار خودرو را فعالیت اقتصادی در شهر و ارتقاء کاری و ماندگاری کار حجره‌داران بیان کرد و گفت: اگر مسئولین شهر همتی داشته باشند قطعا در آینده شاهد رونق این مکان و اشتغالزایی برای جوانان این شهر خواهیم بود.

محسن افشار یکی دیگر از اعضای هیئت امنا و حجره دار میدان میوه و تره‌بار با اشاره به اینکه با احداث جمعه بازار خودرو شاهد مراجعت مردم از شهرهای اطراف و رونق این مکان خواهیم بود، گفت: با راه‌اندازی جمعه بازار خودرو در این مکان، دفترخانه نقل و انتقال، تعویض پلاک، کارشناس رنگ و دفتر هویت خودرو توسط نیروی انتظامی شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به این‌که فعالیت خرید و فروش میوه و تره‌بار نیز در این مکان پاسخگوی نیاز این شهر بود، افزود: شهرهای همجوار از راه‌اندازی این مکان احساس خطر کردند و با دست‌اندازی‌هایی که به راه انداخته بودند به نیت خود دست یافتند و حالا سال‌هاست این مکان بدون استفاده باقی مانده است.

افشار رونق اقتصادی این مکان را منوط به همکاری مسئولین شهر جویبار بیان کرد و گفت: باید به معرفی این مکان به عنوان جمعه بازار خودرو اقدام کنیم و در روزهای آتی تمامی حجره داران را جمع و برای آینده روشن این مکان تصمیم خواهیم گرفت.

کد خبر 466077
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha