شهردار منطقه ۸ تبریز راه اندازی اتوبوس‌های برقی گردشگری در منطقه تاریخی فرهنگی تبریز را یکی از ضرورت‌های گردشگری تبریز عنوان کرد.  

علی مدبر

به گزارش همشهری به نقل از شهریار، علی مدبر در جلسه مشترک با رضا خلیلی مدیرعامل سازمان گردشگری شهرداری تبریز با اشاره به موقعیت ممتاز منطقه ۸ در بحث گردشگری، بر لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در معابر گردشگری منطقه تاکید کرده و خواستار اجرای برنامه‌های مشترک گردشگری در بافت تاریخی شهر و معابر پیاده راهی منطقه شد.  

او از بازار تاریخی تبریز به عنوان یکی از بزرگترین پتانسیل‌های گردشگری تبریز نام برده و اعلام کرد: متاسفانه تا کنون حتی ۱۰ درصد از پتانسیل‌ گردشگری بازار تبریز استفاده نشده و باید با ایجاد محیط‌های رفاهی، گردشگری از قبیل کافه رستوران و چایخانه‌ها و دمنوش کده‌های سنتی در تیمچه‌ها و کاروانسراهای بازار به همراه اجرای برنامه‌های هنری شاد، گردشگران داخلی و خارجی را به این بازار تاریخی جذب کرد.  

مدبر با اشاره به ضرورت همکاری برای اجرای برنامه‌های مشترک گردشگری در معابر و اماکن گردشگری منطقه ۸ توسط این دو مجموعه، گفت: هماهنگی‌های لازم توسط منطقه ۸ و سازمان گردشگری برای خریداری و راه اندازی اتوبوس‌های برقی گردشگری انجام می‌گیرد.  

در پایان این جلسه، توافقات لازم در خصوص اجرای برنامه‌های گردشگری با همکاری سازمان توسعه گردشگری و شهرداری منطقه ۸ در بافت تاریخی فرهنگی تبریز انجام گرفت.  

کد خبر 466076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha