معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی دانشگاه بوعلی سینا از اختصاص بودجه به‌منظور تکمیل پروژه‌های ناتمام دانشگاه خبر داد و گفت: بودجه دو پروژه آزمایشگاه مرکزی و استادیوم علمی به دانشگاه D۸ اختصاص یافت.  

داستان ستون‌های تخت جمشید دانشگاه بوعلی‌سینا

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حسن علی‌عربی درباره وضعیت پروژه‌های عمرانی نیمه تمام دانشگاه بوعلی سینا همدان اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها، ساخت فاز دوم دانشگاه شیمی به مساحت ۷۹۰۰ متر مربع است که اعتبار دریافتی برای این پروژه تا سال ۷۹ به مبلغ ۵۶۰۰ میلیون تومان بوده و تاکنون ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.  

وی اعتبار دریافتی سال ۹۸ این پروژه را دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: طی برآوردهای مالی صورت گرفته، برای تکمیل این پروژه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.  

علی‌عربی پروژه کتابخانه مرکزی و سالن آمفی تئاتر را به عنوان دیگر پروژه ناتمام دانشگاه نام برد و تصریح کرد: تاکنون برای این بنا با مساحت زیربنای ۱۱ هزار و ۴۵۰ متر مربع ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و بودجه دریافتی برای ادامه پروژه در سال ۹۸ مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان بوده و برای تکمیل آن ۲۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.  

معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی دانشگاه بوعلی سینا به اجرای فاز دوم دانشکده مهندسی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت این پروژه هزینه شده است و برای بودجه امسال آن دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان مصوب شده و پیش‌بینی می‌شود با ۷۰ میلیارد تومان به اتمام برسد.  

علی عربی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه D۸ دارای دو پروژه ناتمام است که یکی ساختمان آموزش تحصیلات تکمیلی دانشجویان خارجی به متراژ ۸۰۰۰ متر مربع و دیگری دوبلوک خوابگاهی ویژه این دانشجویان به مساحت ۶۳۰۰ متر مربع است که تاکنون برای ساختمان آموزشی ۸۴۰ میلیون تومان و برای خوابگاه‌ها ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.  

معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی دانشگاه بوعلی سینا اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه دانشگاه بوعلی سینا را برآورد کرد و گفت: برای اتمام این دو پروژه در مجموع دو میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان اعتبار لازم است.  

وی درباره دو پروژه استادیوم علمی و آزمایشگاه مرکزی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه قرار بود روی یکی از پایه ریزی‌های قدیمی با مساحت ۲۰۰۰ متر مربع که در نزدیکی دانشکده ادبیات قرار دارد و به ستون‌های تخت جمشید معروف است، بنا شود و استادیوم علمی نیز با وجود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده و بودجه‌های تکمیل این دو پروژه به تکمیل دو پروژه دانشگاه D۸ اختصاص یافته است.  

علی‌عربی در پایان درباره «ستون‌های تخت جمشید» نیز بیان کرد: پایه‌ریزی این ستون‌ها که در دو بخش ۲۰۰۰ مترمربعی در نزدیکی دانشکده ادبیات صورت گرفته، مربوط به دهه ۷۰ است و پروژه‌ای که برای آن درنظر گرفته شده بود تغییر کرده و روی یک از آنها قرار بود ساختمان آزمایشگاه مرکزی دانشگاه احداث شود که آن هم در حال حاضر متوقف شده است.  

به گزارش ایسنا، طبق نقشه و ماکتی که در طبقه همکف دانشکده ادبیات و علوم انسانی در حال حاضر موجود است پنج دپارتمان شامل ساختمان مرکزی، دپارتمان علوم انسانی و علوم اقتصادی، دپارتمان علوم تربیتی و تربیت بدنی، دپارتمان ادبیات و زبان و دپارتمان علوم اداری و علوم اجتماعی در دهه ۷۰ کلنگ زنی شده اند.  

سال ۹۵ معاون وقت توسعه مدیریت و امور پشتیبانی دانشگاه بوعلی سینا و رئیس فعلی دانشگاه در گفت‌وگویی در رابطه با پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه بیان کرد: این دپارتمان‌ها مربوط به دهه ۷۰ بوده است و زمانی که ستون‌های این دپارتمان‌ها برافراشته شده که قرار بوده مجموعه دانشکده علوم انسانی را شکل بدهد اما به علت آن‌که در همان سال‌ها بودجه محدود بوده دو دانشکده‌ای که در حال حاضر وجود دارد را می‌سازند و بقیه به صورت نیمه کاره باقی می‌ماند. آنچه مشخص است این است که این دپارتمان‌ها در طرح جامع به صورت بخشی از مجموعه دانشکده‌های علوم انسانی در دانشگاه بوعلی سینا در آن زمان در نظر گرفته شده بود.  

دکتر یعقوب محمدی فر در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای ساخت و به پایان رساندن این پروژه‌ها وجود داشته یا نه؟ اظهار کرد: قطعاً پیگیری‌های بسیار زیادی صورت گرفته و برنامه برای ساخت وجود داشته اما با گذر زمان اولویت‌های دیگری برای دانشگاه به وجود آمده و به عنوان مثال در سال‌های گذشته گروه شیمی تبدیل به دانشکده شده و به همین علت تمرکز بخش عمرانی دانشگاه روی ساخت دانشکده شیمی و همچنین ساخت دانشکده مهندسی که از سایت هنر و معماری جدا شده و همچنین ساخت دانشکده کشاورزی بوده است.  

وی در ادامه افزود: دولت در دوره‌های مختلف به میزان مشخصی به هر دانشگاه یا بخش دولتی اجازه ساخت و پیگیری به اتمام رساندن پروژه‌های عمرانی‌اش را می‌دهد و این پروسه خاص مربوط به خود را دارد به گونه‌ای که هر پروژه باید از وزارت علوم به سازمان مدیریت کشور ارجاع داده شود و پس از بیرون آمدن از سازمان مدیریت مصوب شود که پروژه انجام گیرد و این پروسه برای برنامه‌های قبلی انجام شده است.  

محمدی فر یادآور شد: حدود سه سال است که اجازه انجام هیچ طرح جدید عمرانی داده نمی‌شود و مجموعه آموزش عالی هیچ طرح جدید عمرانی را باز نمی‌کند و حتی استادیوم علمی دانشگاه بوعلی سینا را نیز از سال ۹۱ به حالت تعطیل درآورده بودند، از سال آینده آغاز به کار خواهد کرد.  

کد خبر 466060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha