مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آستارا از ساماندهی قلیان‌سراهای این شهرستان خبر داد.

فرمانداری آستارا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سرهنگ محمد نمازی عصر سه‌شنبه پنجم آذر در کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جمع مدیران مدارس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: به بحث پرورش بیشتر باید بها داده شود، چراکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی درنتیجه پرورش نادرست شکل می‌گیرند.

وی با بیان اینکه سن ارتکاب به جرم در سطح کشور روبه کاهش است، گفت: درهمین‌راستا ۲۳ مورد کارگاه پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی و چهار مورد نمایشگاه عکس در سطح مدارس شهری این شهرستان برگزارشده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آستارا ضمن انتقاد از وجود قلیان‌سراها در جوار مدارس متوسطه دوره اول و دوره دوم شهرستان آستارا افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، مجوز جدیدی برای راه‌اندازی قلیان‌سرا در سطح این شهرستان صادر نمی‌شود و قلیان‌سراهای موجود نیز قرار است سامان‌دهی شوند.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در کارگاه پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی در جمع مدیران مدارس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: شهرستان آستارا در سطح کشور از ویژگی ممتازی برخوردار بوده و سرمایه‌های فرهنگی آن به‌مراتب از سرمایه‌های اقتصادی آن قوی‌تر هستند.

حسن رستم‌زاد با بیان اینکه فرهنگیان از تأثیرگذاری بالایی در نهاد خانواده‌ها برخوردار هستند، تصریح کرد: داشتن جامعه شاد یکی از اهداف بلندمدت دولت است و وزیر سابق آموزش‌وپرورش نیز بر امر شاداب‌سازی محیط آموزشی مدارس بارها تأکید کرده بودند.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا لازمه توسعه شهرستان را یاری‌گرفتن از تجربه و بینیش والای فرهنگیان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: هیچ جای دنیا توسعه‌نیافته است، مگر این‌که خود مردم آن جامعه اراده کرده و به توسعه‌یافتگی جامعه خود کمک کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان آستارا نیز در کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جمع مدیران مدارس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: آموزش‌وپرورش در خصوص پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان را در دست اجرا دارد.

سید سجاد موسوی با بیان اینکه در قالب این طرح بیش از ۱۰ دستگاه دولتی نظیر شهرداری، بهزیستی، قوه قضاییه و نیروی انتظامی با آموزش‌وپرورش همکاری می‌کنند افزود: دستگاه‌های عضو طرح نماد دانش‌آموزان مبتلا به آسیب‌های اجتماعی را تحت پوشش قرار داده و به‌صورت رایگان به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

کد خبر 466036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز