نماینده مردم سمیرم در مجلس مشکلات اقتصادی را مهمترین علت بی رغبتی جوانان نسبت به ازدواج و زوجین نسبت به فرزندآوری دانست و از مجلس و دولت خواست تا زنگ خطر پیری جمعیت را جدی بگیرند.

پيري جمعيت

به گزارش همشهری آنلاین اصغر سلیمی در گفت و گو با خانه ملت، با انتقاد از اینکه ۳۰ درصد ایرانیان تا ۳۰ سال آینده پیر خواهند بود، گفت: پیری جمعیت معضلی جدی است و باید برای افزایش فرزندآوری و نرخ باروری برنامه ریزی مناسبی را داشته باشیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه به دلیل گرانی مسکن، افزایش هزینه های زندگی و بیکاری، رغبتی در زوجین برای فرزندآوری بیشتر و در جوانان برای ازدواج وجود ندارد، افزود: مشکلات اقتصادی مهمترین علت بی‌رغبتی زوجین نسبت به فرزندآوری است البته از گذشته سیاست‌های غلط و غیرکارشناسی در کشور اجرا و مردم تشویق به فرزند کمتر شدند و در حال حاضر چوب آن سیاست‌های غلط را می‌خوریم.

وی با تاکید بر اینکه مشوق‌های دولت برای جلوگیری از پیری جمعیت به هیچ وجه موثر نبوده و نیازمند مشوق‌های تسهیل‌کننده افزایش جمعیت هستیم، تصریح کرد: مشوق‌ها باید اقتصادی باشد اما متاسفانه این موضوع از توان دولت خارج است.

این نماینده مردم در مجلس دهم توسعه شهرنشینی و تغییر شیوه زندگی را در کاهش جمعیت موثر دانست و گفت: در گذشته ۷۵ درصد جمعیت در روستاها ساکن بودند و ۲۵ درصد در شهرها اما در حال حاضر برعکس شده بنابراین مهاجرت ها و شهرنشینی در کاهش فرزندآوری موثر است.

سلیمی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از پیری و افزایش جمعیت باید بهبود وضعیت اقتصاد و اشتغال در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد، تصریح کرد: مجلس و دولت باید زنگ خطر پیری جمعیت را جدی بگیرند و با تدوین و تصویب قوانین حمایتی مناسب در زمینه رفع فقر، مشکلات اقتصادی و بیکاری گامی محکم برای مدیریت پیامدهای ناشی از پیری جمعیت بردارند.

کد خبر 466022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha