چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت:گروه دانشجویی دانشگاه آزاد نجف آباد به نشان طلای جشنواره نوآوری انرژی کره جنوبی Bixpo ۲۰۱۹ دست یافتند.

دانشجو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمید منتظرالقائم معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: در مرحله نهایی جشنواره نوآوری انرژی کره جنوبی Bixpo ۲۰۱۹، ۵۴ طرح از ۳۰ کشور جهان برگزیده شد که در این میان اختراع «آب‌شیرین‌کن خورشیدی» در بخش فناوری‌های آینده با حضور تیم‌های تحقیقاتی از کشورهای کره، انگلیس، ژاپن و آمریکا موفق به دریافت نشان طلای این دوره از رقابت‌ها شده است.

حمید منتظرالقائم، جشنواره بین‌المللی نوآوری انرژی Bixpo ۲۰۱۹ کره جنوبی را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای حوزه انرژی برشمرد و افزود: تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد متشکل از متشکل از محمد سجاد صالحی، آرش طاهری، علی حسنی، علی طاهری از دانشجویان و دانش‌آموختگان این واحد دانشگاهی با ارائه طرح آب‌شیرین‌کن خورشیدی موفق به کسب رتبه نخست جشنواره بین‌المللی نوآوری انرژی Bixpo ۲۰۱۹ کره جنوبی شدند.

او گفت: آب‌شیرین‌کن خورشیدی با طراحی منحصربه‌فرد، دارای بازدهی سرمایشی cop=۳، ۵ توان شیرین کردن آب در حجم بالا، هزینه ساخت بسیار پایین، مصرف انرژی کم و راندمان بالا را از مزایای منحصربه‌فرد این اختراع در مقایسه با نمونه‌های ارائه‌شده در مقالات بین‌المللی ارزیابی کرد.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد نجف آباد گفت: در این رویداد علمی بین المللی که هر ساله با حمایت شرکت کپکو و فدراسیون جهانی مخترعان در کره جنوبی برگزار می‌شود و در این دوره شرکت‌های مهم فعال این حوزه همچون «جنرال الکتریک»، «هووآوی»، «زیمنس» و «ای بی‌بی» آخرین نوآوری‌ها و فناوری‌های خود را در معرض دید عموم قرار دادند.

کد خبر 466010

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha