مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از شناسایی ۷۳ بیمار مبتلا به آنفولانزا در استان خبر داد.  

آنفلوانزا

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  منوچهر کرمی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان این‌که هرساله این ویروس در سراسر کشور در این فصل سال شیوع می‌یابد، گفت: ۹۸ درصد از افرادی که مبتلا به آنفولانزای فصلی می‌شوند طی دوره بیماری بدون هیچ مشکلی بهبود می‌یابند.  

او با اشاره به این‌که ۲ تا ۳ درصد بیمارانی که دچار آنفولانزا می‌شوند با مشکل ریوی و تنگی نفس درگیر می‌شوند، افزود: افرادی که بر اثر آنفولانزا دچار مرگ می‌شوند از سوی دانشگاه علوم پزشکی همدان مورد آزمایش دقیق قرار می‌گیرند.  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان این‌که کودکان زیر ۵ سال، سالمندان و بیماران دارای دیابت و سرطان باید در برابر این بیماری مراقبت بیشتری داشته باشند، ادامه داد: این بیماری با علایم شدید تنفسی همراه است.  

کرمی با اشاره به این‌که تاکنون ۷۳ مورد بیمار آنفولانزا در همدان شناسایی شده است، ادامه داد: تعدادی از این افراد بستری هستند و تعدادی دیگر نیز به طور کامل بهبود یافته‌اند.  

او اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال بررسی و آزمایش افرادی است که بر اثر آنفولانزا فوت شده‌اند و نتایج این بررسی در روزهای آینده اعلام خواهد شد.  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در خصوص پیشگیری از این بیماری به همشهریان همدانی توصیه کرد: افراد سالم در مکان‌هایی که پرتجمع و تهویه کمتری دارد کمتر حضور یابند و از ماسک معمولی در مکان‌های پرخطر استفاده کنند.  

کرمی گفت: افراد مبتلا به آنفولانزا نیز حتما علاوه بر استراحت کامل در منزل بیشتر مایعات طبیعی بنوشند.  

کد خبر 465961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha