رئیس جمهوری گفت: مشکل زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی را مشکل خودمان می‌دانیم و دولت تا آخر در کنار آنها ایستاده است.

روحانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه با حضور در روستای زلزله‌زده دستجرد شهرستان میانه با بیان اینکه بسیار خوشحال هستم که محضر شما هستم، افزود: به همه اهالی روستا قول می دهم که دولت تا پایان کار در کنار شما ایستاده و کمک هایی که برای بازسازی و مرمت ساختمان های تخریب شده یا آسیب دیده لازم است، به حول و قوه الهی پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: مبالغ بلاعوضی که دولت برای کمک به زلزله زدگان و ساخت واحدهای مسکونی قول داده، در اختیار آنها قرار می گیرد. وی با تاکید بر اینکه خانه های آسیب‌دیده به گونه ای احداث شود که در زلزله‌های احتمالی بعدی دچار آسیب نشوند، اضافه کرد: کشور ما ایران در بسیاری از مناطق روی خط زلزله قرار دارد، خانه های دچار آسیب می شوند و بنابراین باید خانه ها به گونه ای ساخته شود که هیچ گونه خسات جانی و مالی به مردم وارد نشود.

روحانی ادامه داد: از استاندار می‌خواهم نیازمندی‌های مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی احصا و در اسرع وقت رسیدگی شود؛ اگر مردم کانکس یا پول می‌خواهند انتخاب به اختیار خود مردم است. وی با اشاره به اینکه روستای دستجرد ۱۱ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است، گفت: این مردم همواره کنار انقلاب، نظام و رهبری هستند و حافظ شرف و اخلاق و ناموس شان دردفاع از کشور هستند.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی همیشه در خط مقدم دفاع مقدس و دفاع از ایران بوده است، اضافه کرد: روستاها و مناطق این استان نیز همواره در طول دفاع مقدس در خط مقدم بوده و ما نیز خادم شما هستیم و وظیفه داریم با تمام توان و  امکانات در خدمت شما باشیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت از هیچ کاری دریغ  نخواهد کرد، اظهار کرد: امیدواریم بنیاد مسکن همه واحدهای مسکونی را بازسازی و مقاوم سازی کند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

وی گفت: امیدوارم با اقدامات انجام شده روستاییان در آینده به فعالیت های کشاورزی و دامپروری با خیر و برکت خود ادامه دهند، در آرامش باشند و در دنیا و آخرت شان سعادتمند شوند.

روستای زلزله زده دستجرد در بخش ترکمنچای شهرستان میانه واقع شده است. زمین لرزه ۵.۹ ریشتری آذربایجان شرقی در بامداد جمعه هفدهم آبان ۵ کشته و  ۶۰۰ مصدوم بر جا گذاشت.

کد خبر 465946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha