محققان علوم پزشکی در بررسی‌های جدید خود توانستند به درک بهتری از مکانیسم نوعی سرطان شایع در میان کودکان دست پیدا کنند.

سرطان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بررسی‌های محققان در مورد یکی از شایع‌ترین انواع سرطان‌های دوران کودکی به شناخت مطلوبی در مورد چگونگی پیشرفت این بیماری منجر شد. نوروبلاستوما نوعی سرطان نادر سیستم عصبی است که معمولا نوزادان و کودکان درگیر این بیماری می‌شوند.

علائم این بیماری اغلب از غدد فوق کلیوی آغاز می‌شود اما در حدود نیمی از موارد، بیماری زمانی تشخیص داده می‌شود که در سراسر بدن به ویژه استخوان‌ها و مغز استخوان گسترش پیدا کرده‌است. در این شرایط احتمال نجات یافتن بیمار تنها حدود ۵۰ درصد است.

در این بررسی محققان انگلیسی بر سلول‌های نوروبلاستوما که در خون گردش دارند و در مغز استخوان گسترش پیدا می‌کنند تمرکز کردند. این اولین بار است که چرخش سلول‌های تومور نوروبلاستوما به این روش شناسایی شده‌ که به گفته کارشناسان با این شیوه، امکان بررسی تاثیر روش‌های درمانی جدیدتر بر سلول‌های تومور بدون نیاز به انجام "بیوپسی تهاجمی" فراهم می‌شود.

نابرابری در مراقبت‌ از کودکان سرطانی ادامه دارد

به گزارش مدیکال اکسپرس، به گفته محققان انگلیسی این بررسی گامی اساسی در روند شخصی‌سازی روش‌های درمان است زیرا تعداد سلول‌های تومور در گردش نشان‌دهنده شدت بیماری است. درصورتی که تعداد سلول‌های تومور در گردش در پیش‌بینی تاثیر شیمی‌درمانی مهم باشد قادر خواهیم بود در آینده روش درمانی مورد نیاز هر بیمار را به طور اختصاصی ارائه کنیم.

کد خبر 465942
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha